VV Papendrecht 1 - Heerjansdam 1

3351LB
PAPENDRECHT

Opstelling Heerjansdam 1

Heerjansdam uiterst effectief tegen Papendrecht.

Heerjansdam speelde dinsdagavond uit tegen het lastige Papendrecht en beleefde daar een moeilijke avond. Toch werd er gewonnen (0-2) omdat het effectief met de kansen omsprong, waar de thuisclub er meer (en betere) kreeg.

De eerste kans was voor Heerjansdam, na een prima lage voorzet van Soufiane Erriani kwam Jelmer Nugteren net een stap te kort om te scoren. Papendrecht liet zich snel daarna zien want in de 17e minuut knalde Job van der Werff van afstand tegen de lat. Na 23 minuten spelen een vlot lopende aanval van de Dammers. Lukas Valster veroverde knap de bal op het middenveld en stuurde Nugteren de diepte in. Zijn lage voorzet werd door Gert Jan Plaizier achter keeper Roy Rijntjes geschoten: 0-1. Een handvol minuten later moest keeper Oscar Roos redden na een schot van Lorenzo van Wijk en dat zou niet de laatste zijn deze wedstrijd.

Na de rust ‘vloog’ Papendrecht er direct op en Heerjansdam werd teruggedrongen op eigen helft en de thuisclub kreeg een aantal goede kansen. Xavier Leenheer schoot hard in (57e minuut) en Roos redde met grote moeite, Juninho van Ree zag zijn lob (alleen voor Roos) rakelings over het doel gaan en wat later felle protesten van Papendrecht, omdat scheiderechter Bogers geen strafschop gaf, na een vermeende handsbal in het strafschopgebied van Heerjansdam.

Tien minuten voor tijd sloeg Heerjansdam voor de tweede keer toe., na een uitbraak over rechts speelde Nugteren de ‘bijsluitende’ Plaizier aan, die bij de twee paal scoorde: 0-2. Dat was tevens de eindstand en liet daarmee Papendrecht, uiterst teleurgesteld, de kleedkamer opzoeken.