Terneuzense Boys 1 - Heerjansdam 1

4532ET
TERNEUZEN

Opstelling Heerjansdam 1

Weinig hoogtepunten bij Terneuzense Boys – Heerjansdam.

Heerjansdam speelde zaterdag uit tegen Terneuzense Boys en kwam in Zeeland niet verder dan een 0-0 gelijkspel. Beide ploegen kregen niet veel kansen, leden veel balverlies in de ‘eindfase’, als er een aanval werd opgezet. De verdedigers waren in veel gevallen de aanvallers baas. En was er een goede aanval (net voor de rust scoorde Gert Jan Plaizier 0-1) werd het doelpunt afgekeurd wegens buitenspel? Diegene die de moeite neemt om de TV samenvatting op de website van Omroep Zeeland te bekijken, zal de wenkbrauwen fronsen of dat werkelijk zo was.

Heerjansdam was in het begin twee keer dreigend, na vrije trappen van Richard Clement. Eerst kopte Luc Delmee in, maar verdediger Glenn Michielsen voorkwam een doelpunt en Clement zag even later keeper Nando Pijnenburg redden, toen hij direct op het doel schoot. Net voor de rust het moment van Plaizier die dacht Heerjansdam op voorsprong te hebben geschoten (en dus niet door ging). De thuisclub was in de 45e minuut gevaarlijk. Na een vrije trap schoot Rick Gort de afvallende bal hard op het doel en keeper Oscar Roos en (o.a.) invaller Ramon van der Wal konden een achterstand voorkomen.

Dezelfde speler was snel na de rust weer gevaarlijk. Na een actie van Mitchel de Nooijer knalde Gort hard op het doel en keeper Roos moet handelend en goed ingrijpen. Daarna toonden beide ploegen veel goede wil, maar kwamen niet tot scoren.

Rest nog te vermelden dat  scheidsrechter van den Boogaard bijna een dagtaak aan deze wedstrijd had. Hij was om 10.45 u. vertrokken uit zijn woonplaats Amersfoort.