Heerjansdam 1 - Neptunus-Schiebroek 1

HEERJANSDAM
tel. 078-6771983

Opstelling

Zwak spelend Heerjansdam wint toch.

Heerjansdam speelde zaterdag op de Molenwei tegen Neptunus-Schiebroek en won (nauwelijks verdiend) met 1-0. Al zitten er in de competitie dit soort wedstrijden bij en het is  dikwijls ook andersom geweest: onnodig puntenverlies. Wat uiteindelijk het meest zal blijven hangen is het optreden van keeper Tim van Engelenburg. Beide selectiekeepers (Oscar Roos en Yoël van Dalen) waren afwezig, dus maakte van Engelenburg zijn debuut in het eerste elftal, want hij had nog geen seconde in Heerjansdam 1 gespeeld (is dit seizoen voor het eerst keeper van Heerjansdam 2). En hij werd ‘man of the match’ door bij een 0-0 stand een penalty te stoppen en bij een 1-0 voorsprong de gelijkmaker voorkwam.

Heerjansdam begon nog wel aardig, Railey Martijn testte keeper Cas Roosendaal met een afstandsschot en voor de gasten probeerde even later Stefan van Diest hetzelfde (schot naast). Na een half uur spelen schoot Lukas Valster uit een lastige hoek rakelings naast het doel. Net voor de rust kregen de Rotterdammers een uitgelezen kans om op voorsprong te komen. Luke Homan gleed Elroy Wijngaarde (in een duel op de achterlijn) onderuit in het strafschopgebied en arbiter Dorrestijn besloot een strafschop te geven. De ervaren Sander Duin was blijkbaar zenuwachtiger dan de jonge onervaren Tim van Engelenburg, want hij stopte de penalty, die recht door het midden werd geschoten. Onder luid gejuich van zijn vrienden moest ‘Tim in Oranje’.

Snel na de rust scoorde Heerjansdam. Zij het met de nodige mazzel. Na een hoekschop van Richard Clement viel de bal voor de voeten van Antonio Ilic en die schoot, via een verdediger, raak: 1-0. Tien minuten later had het aandringende Neptunus-Schiebroek pech, met een kopbal tegen de lat (Stefan van Diest). In de 79e minuut moest van Engelenburg met succes ingrijpen toen Andy Furtado Diaz zich vrij speelde en ook nu was de jonge doelman goed bij de les, want hij redde fraai.

Heerjansdam, dat veel balverlies leed, kreeg daarna een kop-kans via Mathijn Valster (bij de tweede paal, net naast). Het vol op de aanval spelende Neptunus-Schiebroek bleef jagen op de gelijkmaker, die in de blessuretijd bijna viel. Mariano de Groot kopte in goede positie, tot opluchting van alle Heerjansdammers, over het doel.