Oranje Wit 1 - Heerjansdam 1

3312AD
DORDRECHT

Opstelling Heerjansdam 1

Oranje Wit en Heerjansdam scoren niet.

Heerjansdam speelde zaterdag een uitwedstrijd tegen Oranje Wit, wat voor de Dammers altijd een lastige wedstrijd is. Het werd deze keer in Dordrecht een doelpuntloze wedstrijd, die zonder publiek (langs de lijn) gespeeld moest worden i.v.m. de coronavoorschriften. Vanaf het terras mochten wel toeschouwers de wedstrijd volgen.

Heerjansdam was de iets beter voetballende ploeg en leek na een half uur spelen op voorsprong te komen. Invaller Patrick Drakpe (was de 23e minuut al ingevallen voor de geblesseerde Lukas Valster) stuurde Mathijn Valster de diepte in en die  dook vrij voor keeper Marnix van Vuuren op. De aanvaller schoot de bal langs de doelman, maar ook langs de verkeerde kant van de paal. Een handvol minuten later de beste kans van Oranje Wit. Ibo Ozbilek dook voor keeper Oscar Roos op en die kon, i.s.m. met Railey Martijn een achterstand voorkomen.

Na de rust kwam Heerjansdam wat moeilijk op gang. De thuisclub zocht direct de aanval via Ryan Stout en zijn lage voorzet kon door Giovanni Lorenzo Cairo net niet in het doel gewerkt worden. Even later stelde Stout keeper Roos op de proef met een afstandsschot, zonder succes dus. Daarna trok Heerjansdam het initiatief weer naar zich toe. Luke Homan kon net niet een voorzet van Jarno Visser bij de eerste paal binnen werken en kwartier later (77e minuut) speelde Drakpe linkerspits Valster knap vrij, die ook nu het vizier niet op scherp had staan. En daarmee de kans liet liggen om de ploeg van trainer Jonathan Jonk (een paar dagen eerder voor het eerst vader geworden) op een mooi moment, op voorsprong te schieten.

En dat had toch wel verdiend geweest want soms liet Heerjansdam fraaie staaltjes (aanvallend) voetbal zien, dat ook weleens afgewisseld werd met slordig balverlies. In de 90e minuut ontsnapten De Dammers aan een doelpunt (er werd niet gefloten voor een vrije trap die Heerjansdam dacht te krijgen). Na een razendsnelle counter over links, miste Ozbilek de bal, vlak voor Roos.