Kloetinge - Heerjansdam 1

Noordeinde 5
4481BJ
KLOETINGE

Kampioen Kloetinge te sterk voor Heerjansdam.

Heerjansdam speelde zaterdag de laatste competitiewedstrijd uit tegen kampioen Kloetinge en verloor (na een 3-0 ruststand) met 4-0. De eerste kansen waren voor Heerjansdam, in de 6e minuut kopte Luc Delmee (voorzet Ramon van der Wal) de bal rakelings langs de verkeerde kant van de paal naast en een aantal minuten later dwong Nathan Bernadina de Zeeuwse doelman tot een redding. En er volgde nog een derde kans, in goede positie schoot Bernadina tegen Delmee op.

Daarna voerde de thuisclub het tempo op en moest keeper Oscar Roos in de 15e minuut in actie komen. In de 32e minuut dan toch de 1-0 door topschutter Dano Lourens, al snel gevolgd door de 2-0 van Kyle Doesburg. Ondanks dat Kloetinge in die fase de betere was, was Bernadina dichtbij een doelpunt (40e minuut). Op slag van rust was het Lourens die via een snelle uitbraak 3-0 scoorde (zijn 26e competitiegoal).

Heerjansdam probeerde het beste ervan te maken en Delmee had in de 46e minuut bijna zijn goal te pakken, ware het niet dat de doelman dwars lag. Tien minuten later een snelle uitbraak van Kloetinge en Doesburg liet het net bollen: 4-0. Daarna dacht Lourens (die naar (Jong) Sparta vertrekt) tot twee keer toe een hattrick te kunnen gaan scoren, in de 68e minuut dook de spits voor doelman Roos op en die redde fraai. Net als een handvol minuten later, toen weer Roos de wat makkelijke gegeven strafschop stopte van de spits, die op een ‘Panenka-manier’ wilde scoren.

In de slotfase drong Heerjansdam nog even aan en Richard Clement zag zijn afstandsschot knap door de doelman uit de bovenhoek getikt woorden en ook Ramon van der Wal kreeg de bal niet langs de keeper. En dus konden de spelers van Heerjansdam (waarvan meer dan een handvol ‘vaste’ basisspelers grotendeels rust kreeg) zich gaan richten op de Fidus Cup (VoetbalRijnmond Cup) van a.s. maandag, tegen SC Feyenoord op het veld van RVVH (15.00 u.).