Heinenoord 1 - Heerjansdam 1

3274BN
HEINENOORD

Opstelling Heerjansdam 1

Heerjansdam wint voor de derde keer op rij.

Heerjansdam speelde zaterdag uit tegen Heinenoord en won, met 3-5. De derde overwinning op rij voor de Dammers, die lastiger tot stand kwam dan de uitslag doet vermoedden.

De ploeg van trainer Jonathan Jonk opende goed en kreeg via Mathijn Valster twee behoorlijke kansen, maar het was Larbi El Harouchi die de thuisclub op voorsprong schoot:1-0 in de 8e minuut. Vier minuten later werd het gelijk door Soufiane Erriani: 1-1. Heinenoord sloeg in de 20e minuut opnieuw toe, nu door Dejan de Feiter: 2-1. De daarop volgende aanval was het weer de beurt aan Heerjansdam, toen Jarno Visser Gert Jan Plaizier aanspeelde en de middenvelder / aanvaller zich knap vrijspeelde en vervolgens raak schoot: 2-2. Ook die tussenstand stond niet lang op het scorebord, Mathijn Valster was attent toen Jelle van der Starre de bal te zacht terugspeelde op zijn doelman en beheerst profiteerde: 2-3. Daarna was het even wachten op het volgende doelpunt, eerst werd Plaizier (in de 38e minuut)  gestopt door keeper Lee-Quincy Cheuk-A-Lam, maar werd op slag van rust toch geklopt. Robin Mourik stuurde Plaizier de diepte in en die scoorde zijn tweede goal van deze wedstrijd: 2-4.

Maar die voorsprong bracht niet de rust terug bij Heerjansdam, dat soms onzeker en slordig was aan de bal. Al snel na de rust moest keeper Oscar Roos ingrijpen (schot de Feiter) maar de 3-4 viel na een uur spelen toch door Djim Kammarman. Heinenoord wilde doordrukken en Heerjansdam werd wat onrustig, al kreeg het wel de beste kansen. Via Mathijn Valster en Plaizier, die zijn inzet door Anthal van den Berg van de doellijn getrapt zag worden. Vijf minuten voor tijd maakte Luke Homan aan alle onzekerheid een eind. Invaller Shedwin Martina werd aangetikt in het strafschopgebied en de warrig leidende scheidsrechter Streef floot voor een penalty, die door Homan hard achter keeper Cheuk-A-Lam werd geschoten: 3-5.

Al met al een prima overwinning, ondanks dat de technische staf met een aantal spelers moest ‘schuiven’ en omzettingen doen, omdat er nogal wat spelers ontbraken. Bovendien speelden er een aantal spelers die niet helemaal fit waren.