Brielle, VV 1 - Heerjansdam 1

VIERPOLDERS
tel. 0181-820180

Opstelling Heerjansdam 1

Heerjansdam moet tevreden zijn met een punt.

Heerjansdam speelde zaterdag uit tegen Brielle en dat werd een moeizame, lastige wedstrijd. Die in 0-0 eindigede en deze keer zat er niet veel meer in. Vijf minuten voor tijd ontsnapte Heerjansdam aan een achterstand, want keeper Oscar Roos stopte toen een penalty en redde daarmee (waarschijnlijk) een punt.

Brielle startte, met de harde wind mee, voortvarend en keeper Oscar Roos moest binnen een kwartier al drie keer in actie komen. En vooral bij het schitterende schot van Dean Bos, volgde een prima redding. In de 23e minuut de beste aanval van Heerjansdam. Mathijn Valster zette van rechts voor op Luke Homan en zijn kopbal werd door keeper Nigel Keehman (via de lat) uit het doel getikt. Een minuut later moest aan de andere kant Dogukan Kulüp de bal uit de kruising koppen, na een hoekschop.

Na de rust kwam wat meer lijn in het spel van Heerjansdam, met niet al te veel echte kansen. In de 25e minuut ging Luke Homan op avontuur(knappe actie) maar zijn schot werd gestopt door Keehman. Ook Jarno Visser probeerde het een keer van afstand, maar dat schot ging naast het doel. Het leek op een gelijkspel uit te draaien (wat het uiteindelijk werd, maar dat wisten de toeschouwers toen nog niet) Scheidsrechter de Witte besloot in de 85e minuut Brielle een strafschop te geven na een lichte overtreding van Shedwin Martina in het strafschopgebied en er volgde een penalty (dat was gerechtigheid, vond men bij de thuisclub, want die hadden ze voor de rust al willen hebben). Tot ontzetting van alles wat Brielle was tikte Roos de bal, via de paal, uit het doel en voorkwam daarmee hoogstwaarschijnlijk, een nederlaag.