Heerjansdam 1 - Nieuwenhoorn

HEERJANSDAM
tel. 078-6771983

Eerste nederlaag Heerjansdam.

Heerjansdam speelde zaterdag op de Molenwei tegen Nieuwenhoorn en verloor met 2-3. Dat was de eerste competitienederlaag van dit seizoen. Voornamelijk omdat het eerste kwartier dramatisch was. Nieuwenhoorn had toen al twee keer gescoord en dus liep Heerjansdam heel de wedstrijd achter de feiten aan.

De gasten startten voortvarend, Christiaan Dabaghian schoot in de 4e minuut al tegen de lat. Twee minuten later was voor Heerjansdam Shedwin Martina gevaarlijk, die schoot echter in kansrijke positie de bal naast het doel. Twee minuten later werd het 0-1 door Dimitri Almeida Gomes, vijf minuten later gevolgd door de 0-2 van Dabaghian. Daarna herstelde Heerjansdam zich, al stond het vizier wat afwerken betreft, niet op scherp. Luc Delmee zag keeper Tom van der Leeden redden, de doelman had even later geluk dat Gert Jan Plaizier van dicht bij in zijn handen kopte en dezelfde speler kon hem, op slag van rust, niet passeren met een hard schot (al was dat uit een lastige hoek).

Na de rust drong Heerjansdam aan, maar de eerste twee kansen waren voor de gasten (schoten naast en voorlangs het doel). In de 70e minuut liep bij Nieuwenhoorn Frank Molendijk tegen zijn tweede gele kaart (dus rood) op. Vier minuten later scoorde Jarno Visser de aansluitingstreffer: 1-2. Heerjansdam voerde de druk op, maar kreeg in de 82e minuut het deksel op de neus. Via een goed uitgevoerde counter scoorde Tom Sleeuwenhoek (via de hand van keeper Oscar Roos) 1-3.

Vlak voor tijd bracht Delmee de spanning terug door een penalty te benutten: 2-3, maar verder liet Nieuwenhoorn het niet komen in de slotfase + blessuretijd. Daarvoor speelde Heerjansdam te voorspelbaar en onrustig, in die rommelige fase.

Door deze overwinning is Nieuwenhoorn opgeklommen naar de tweede plaats, al zijn de verschillen groot wat het aantal wedstrijden betreft. Kloetinge heeft nog maar zes wedstijden gespeeld en er zijn ook teams met negen gespeelde wedstijden.