Neptunus-Schiebroek 1 - Heerjansdam 1

3053PM
ROTTERDAM

Opstelling Heerjansdam 1

Heerjansdam heeft het lastig bij Neptunus-Schiebroek.

Na bijna drie maanden geen competitiewedstrijd te hebben gespeeld, was het zaterdag eindelijk weer zo ver. De Dammers speelden in Rotterdam tegen Neptunus-Schiebroek en bleven op 3-3 steken. Een uitslag die ‘gemengde gevoelens’ op riep bij Heerjansdam. Bij een 2-2 stand kon Heerjansdam op 2-3 komen. Toen dat niet gebeurde werd het een minuut later 3-2 voor de thuisclub. Die stand stond tot de 90e minuut op het (denkbeeldige) scorebord, dat niet werkte omdat het een dag eerder door de storm, omgewaaid was.

Heerjansdam startte overtuigend en in de 12e minuut werd het 0-1 door Gert Jan Plaizier, na een goede aanval over rechts (via Soufiane Erriani/ Mathijn Valster). Dat bleef zo tot de 25e minuut toen het uiterst ongelukkig 1-1 werd. Keeper Oscar Roos redde tot twee keer goed, maar bij de laatste keer belandde de bal via het hoofd van Mike Sloof in het eigen doel. In de 37e minuut was aan de andere kant de net ingevallen Freek van ’t Land de ongeluksvogel, door een lage voorzet van Luke Homan in eigen doel te werken: 1-2.

Na de rust begon Heerjansdam goed, keeper Steven Cijntje voorkwam een grotere achterstand na een prima soloactie van Jarno Visser moest de doelman redden met zijn voet. Twee minuten later moet aan de andere kant Roos ingrijpen na een schot van Mariano de Groot. Na een uur spelen, toen Neptunus-Schiebroek sterker werd, schoot de Groot hard en laag de gelijkmaker binnen: 2-2. Neptunus-Schiebroek wilde doordrukken en kreeg wat kansen. In de 77e minuut ontsnapte Heerjansdam toen Bram Visser in kansrijke positie, de bal over het doel schoot. Vijf minuten later leek Plaizier 2-3 te gaan scoren. Hij stuitte echter op doelman Cruz, na een werkelijk schitterende aanval (via Homan / Visser).

Een minuut later werd het 3-2. Bij Heerjansdam lette men niet goed op, toen Neptunus-Schiebroek razendsnel een vrije trap nam. Laurens Cruz reageerde attent en schoot de bal langs Roos (70e minuut). Heerjansdam herstelde zich en ging op zoek naar de gelijkmaker. Plaizier schoot net voorlangs het doel en Luc Delmee net naast. In de 90e minuut werd het toch gelijk. Richard Clement nam een hoekschop en Delmee kopte vervolgens steenhard raak: 3-3.