Heerjansdam 1 - Heinenoord 1

2995BL
HEERJANSDAM
tel. 078-6771983

Heerjansdam weet niet meer wat winnen is.

Heerjansdam speelde zaterdag op de Molenwei tegen Heinenoord en wist ook deze wedstrijd niet te winnen, want het bleef op 0-0 steken. De laatste overwinning was tegen BVCB, vorig jaar 6 november 2021.

Heerjansdam moest het tegen Heinenoord doen zonder vier ‘vaste basisspelers’, maar de ‘vervangers’ haalden een voldoende. Ook bij de gasten ontbraken de nodige spelers. De eerste kansjes waren voor de thuisclub, Jarno Visser zag zijn voorzet/schot langs de kruising vliegen en Gert Jan Plaizier, kon na een één-twee combinatie in het strafschopgebied met Lukas Valster, de bal net niet goed meekrijgen. Daarna was voor Heinenoord Ramy Salem dicht bij een doelpunt, na een hard schot. Keeper Yoël van Dalen redde door de bal met zijn voet te keren. Voor de rust was Heerjansdam ook, tot twee keer toe, dicht bij een doelpunt. Plaizier werd na een voorzet van Mathijn Valster verrast doordat een verdediger voor hem (bij de eerste paal) de bal miste en de bal via zijn scheenbeen naast zag gaan. En een minuut later kopte Delmee in kansrijke positie (voorzet Luke Homan) tot ontzetting van alles wat Heerjansdam was, de bal naast het doel.

Na de rust trok Heinenoord het initiatief naar zich toe en was er na een uur spelen weer een redding van Van Dalen nodig, na een verrassend schot uit de draai van Salem. Een kwartier voor tijd een prima aanval van Heerjansdam, opgezet door Mathijn Valster en via Delmee kwam de bal bij de vrijstaande invaller Robin Mourik. Maar de jonge Mourik schoot (weer tot ontzetting van alle Heerjansdammers) de bal langs de verkeerde kant van de paal. Vlak voor tijd moest van Dalen (prima vervanger van de geblesseerde Oscar Roos) nog voorkomen dat Heinenoord er met de winst vandoor ging.

Heerjansdam heeft na deze wedstrijd de helft van de competitiewedstrijden er op zitten: 13 gespeeld, 3 gewonnen, 9 keer gelijk en 1 verloren. Wel een bijzondere serie.