Heerjansdam 1 - Capelle 1

2995BL
HEERJANSDAM
tel. 078-6771983

Heerjansdam ziet Capelle alsnog langszij komen.

Heerjansdam speelde zaterdag op de Molenwei een oefenwedstrijd tegen Capelle, i.p.v. tegen Alexandria’66. Die ploeg moest eerder de week afzeggen wegens een aantal Coronagevallen.

De ploeg van trainer Jonathan Jonk kwam goed voor de dag tegen de koploper van de Hoofdklasse A: 2-2. Een goed resultaat, waar winst ook mogelijk (en verdiend) was geweest. Want tot de 85e minuut stond het 2-0 voor de thuisclub.

Heerjansdam startte direct vanaf het eerste fluitsignaal sterk en zat gelijk goed in de wedstrijd. Na een kwartier spelen testte Shedwin Martina de doelman van Capelle, met een hard schot en ook Luc Delmee zag de keeper in de korte hoek redden (25e minuut). Na een half uur spelen werd het dan toch 1-0, na goed en fanatiek doorzetten kwam Jarno Visser net binnen ‘de 16’ in balbezit en schoot fraai raak. Nog voor de rust was het Gert Jan Plaizier die na een hoekschop bij de tweede paal aan de bal kwam en vervolgens hard de bal tegen het net schoot: 2-0.

Heerjansdam ging na de rust nog een tijdje op dezelfde voet verder, Delmee zag de keeper redden (actie van Martina). In de 70e minuut ontsnapte Martina aan de verdedigers van Capelle en ging op de uitkomende doelman af. Die won het één tegen één duel met de aanvaller. Daarna werd Capelle sterker, tegen een vermoeid rakend Heerjansdam. In de 85e minuut werd het 1-2 en vlak voor tijd 2-2.