Heerjansdam 1 - Smitshoek 1

2995BL
HEERJANSDAM
tel. 078-6771983

Heerjansdam effectief tegen Smitshoek.

Voor de tweede week achterelkaar speelde Heerjansdam een oefenwedstrijd tegen een club uit de hoofdklasse. Vorige week werd Capelle knap op 2-2 gehouden en zaterdag werd er op de Molenwei met 2-1 gewonnen van Smitshoek.

Dat zag er voor de rust niet naar uit, want de gasten hadden het meeste balbezit, al deden die daar niet al te veel mee. Heerjansdam gaf weinig kansen weg, de gevaarlijkste momenten van Smitshoek waren vrije trappen (2) die keeper Oscar Roos over de kruising zag gaan. Heerjansdam kwam (behoudens de eerste tien minuten) aanvallend nooit echt ‘goed door’. Dus was de ruststand van 0-0 eigenlijk wel een logische tussenstand.

Na de rust veranderde het spelbeeld, want Heerjansdam voerde het tempo op, zocht meer de aanval, met nu wel kansen. Luke Homan schoot in de handen van de doelman en Luc Delmee (wat later) net naast het doel, na een voorzet van Mathijn Valster. In de 66e minuut knalde Homan wel raak, nadat de bal in het strafschopgebied voor de voeten van de middenvelder belandde:1-0.

In de 72e minuut werd het 2-0, na een vlot lopende, goede aanval over rechts. Yaël Muller speelde Luke Homan aan, die op zijn beurt de bijgesloten Luc Delmee in stelling bracht en de aanvaller schoot vervolgens droog binnen. Daarna werd Heerjansdam-keeper Oscar Roos getest, via een vrije trap (over de lat getikt) maar hij was een minuut later kansloos toen Gyon Fernandez na een hoekschop, raak kopte: 2-1. Daarna liet Heerjansdam zich niet meer verrassen en boekte een toch wel knappe overwinning.