Heerjansdam 1 - sv Poortugaal 1

HEERJANSDAM
tel. 078-6771983

Fidus Cup.

Heerjansdam klopt hoofdklasser Poortugaal.

Heerjansdam speelde dinsdagavond de op 22 maart gestaakte wedstrijd om de Fidus Cup tegen sv Poortugaal, in zijn geheel over. Toen viel tijdens de rust het licht gedeeltelijk uit en werd er na de rust niet meer afgetrapt, het stond toen 1-1.
De ploeg van trainer Jonathan Jonk leverde een prima prestatie door met 3-2 te winnen en het bovendien een uur lang met 10 man speelde (rode kaart Luke Homan).

Heerjansdam schoot uit de startblokken en stond binnen acht minuten met 2-0 voor, door Richard Clement, 1-0 (2) en Mathijn Valster, 2-0 (8). Dat doelpunt kwam tot stand na een flitsende aanval via Soufiane Erriani, Jarno Visser en Robin Mourik, die Mathijn Valster dus op maat bediende. De wedstrijd golfde daarna op en neer, maar het dichtst bij een doelpunt was tot twee keer toe Mathijn Valster, die de doelman even zoveel keer zag redden. In de 28e minuut kreeg Luke Homan rood en werd zo van slachtoffer, de schlemiel. Toch counterde drie minuten later het ‘groen-zwarten 10-tal’ knap naar 3-0, door Luc Delmee. Al snel gevolgd door de 3-1 van Poortugaal, dat een erg dubieuze strafschop benutte. Er waren wel twee pogingen voor nodig om keeper Yoël van Dalen te kloppen.

Na de rust werd Heerjansdam door Poortugaal ver teruggedrongen, dat een paar kansen kreeg, maar daar slordig mee omsprong. Jordi Dekker bracht in de 64e minuut de spanning terug door fraai de 3-2 binnen te schieten.
In de slotfase weigerde het vermoeid rakende Heerjansdam op te geven en streed voor elke meter kunstgras om de overwinning over de streep te trekken. En als Poortugaal gevaarlijk werd, was keeper van Dalen bij de les om in te grijpen.