Heerjansdam 1 - RVV Goal 1 (zon)

RVV Goal 1 (zon)

12 april 2022 20:00

Sportpark De Molenwei
Molenwei 1
2995BL
HEERJANSDAM
tel. 078-6771983

Fidus Cup.

Heerjansdam klopt Coal met 4-0.

Heerjansdam speelde dinsdagavond op de Molenwei tegen Coal (2e kl. zon.) en won met 4-0. Het was een wedstrijd om de Fidus Cup (VoetbalRijnmond Cup), 1/8 finale.
Heerjansdam startte goed en zocht direct de aanval. Met als gevolg al snel een doelpunt. In de 15e minuut nam Richard Clement een vrije trap, die door Gert Jan Plaizier slim en subtiel langs de Rotterdamse doelman werd getikt: 1-0. Daarna kwamen de gasten langzaam wat beter in de wedstrijd, al leverde dat niet al te veel echte kansen op. En als dat wel dreigde te gebeuren, dan was keeper Yoël van Dalen attent om in te grijpen.

Na de rust schakelde Heerjansdam ‘een tandje bij’. In de 65e minuut strafte Mathijn Valster knap een fout in de opbouw van de gasten af: 2-0, hij zorgde ook voor de 3-0, na goed werk van Jarno Visser op rechts. Vijf minuten voor tijd was Shedwin Martina attent, toen de bal via de paal bij hem belandde en Martina daarna van dichtbij raak schoot: 4-0.