VV Nieuwenhoorn 1 - Heerjansdam 1

5667AX
GELDROP

Fidus Cup.

Heerjansdam wint bij Nieuwenhoorn.

Heerjansdam speelde dinsdagavond uit tegen Nieuwenhoorn (1/4 finale Fidus Cup / VoetbalRijnmondCup) en won, met 0-2. De thuisclub begon sterk, met een aantal kansen en keeper Yoël van Dalen voorkwam in de 19e minuut (met een knappe redding) een achterstand. Heerjansdam kon voor de rust aanvallend ‘geen potten breken’ en had in de 31e minuut geluk dat de bal na een hard schot (via de binnenkant van de paal) recht in de handen van keeper van Dalen belandde.

Na de rust een ander Heerjansdam, dat de thuisclub nu onder druk zette en al snel op voorsprong kwam. Lukas Valster schoot in de 54e minuut raak: 0-1, al snel gevolgd door de mooie 0-2 van Daan v/h. Sant. Nieuwenhoorn leek daardoor behoorlijk van slag en Heerjansdam had via Luke Homan en v/h. Sant nog kansen om de voorsprong uit te breiden. In de slotfase kwam Nieuwenhoorn aanvallend weer ‘in beeld’ maar keeper van Dalen hield in deze wedstrijd knap ‘de nul’.