Heerjansdam 1 - Jodan Boys 1

2995BL
HEERJANSDAM
tel. 078-6771983

Karaktervol Heerjansdam knokt zich langs De Jodan Boys naar finale.

Heerjansdam speelde dinsdagavond op de Molenwei in de ½ finale van de Fidus Cup (VoetbalRijnmond Cup) tegen hoofdklasser De Jodan Boys. En dat werd een doelpuntrijke, spannende wedstrijd, die door de thuisclub knap met 4-3 werd gewonnen. Zeven goals, een grillig scoreverloop, van 2-0 naar 2-3 en dus een 4-3 eindstand, een hectische slotfase, met een ‘ellenlange’ blessuretijd met (misschien) wel 300 toeschouwers op het puntje van hun stoel.

Heerjansdam begon wat onwennig tegen De Jodan Boys dat direct de aanval zocht. Toen Heerjansdam na een kwartier spelen in de wedstrijd kwam, was het gelijk gevaarlijk. Mathijn Valster dwong keeper Victor Timmers tot een goede redding en uit de daaropvolgende hoekschop ‘hakte’ Lukas Valster de bal tegen de paal. Vijf minuten later scoorde Lukas toch, want hij kopte raak, na een hoekschop van Antonio Ilic: 1-0. Nog geen tien minuten later schoot Railey Martijn de 2-0 in. Daarna was het de beurt aan De Jodan Boys, nog voor de rust scoorde Stefan den Horder tegen: 2-1.

Na de rust was de eerste kans voor Heerjansdam, echter het harde schot van Mathijn Valster werd gestopt door Timmers. Daarna voerde de ploeg uit Gouda de druk op en Heerjansdam moest terug. Na een goed uur spelen scoorde Harteloh de gelijkmaker: 2-2. De Jodan Boys was daarna tot twee keer toe dichtbij een voorsprong, die in de 72e minuut toch kwam door Bradley El Idrissi: 2-3.

Maar Heerjansdam toonde veerkracht en karakter, want vijf minuten later kopte Luke Homan (hoekschop Richard Clement) fantastisch, hard de bal tegen het net: 3-3. Invaller Luc Delmee liet in de 90e minuut alle Heerjansdammers nog een keer juichen, door de 4-3 binnen te schieten. Het sein voor De Jodan Boys om nog een keer vol voor de gelijkmaker te gaan, tegen een vermoeid rakend Heerjansdam, en om via een strafschoppenserie alsnog de winst te pakken. De gasten kregen een paar kansen, maar de nauwkeurigheid ontbrak of keeper Roos redde. En zo werd door een collectief knokkend Heerjansdam (na ook nog een erg lange blessuretijd overleefd te hebben) de finale bereikt.