Heerjansdam 1 - VVGZ 1

2995BL
HEERJANSDAM
tel. 078-6771983

Heerjansdam drukt niet door tegen VVGZ.

Heerjansdam speelde zaterdag op de Molenwei de 2e poulewedstrijd om de districtsbeker tegen VVGZ en won met 3-1. Die stand stond in de 38e minuut al op het scorebord tegen een toen 10-tal VVGZ- spelers. Want in de 25e minuut had Jesse van Wingerden een rode kaart gekregen van scheidsrechter Youri Kuipers, die ‘opzichtig’ Gert Jan Plaizier de weg naar het doel had belemmerd, wat beschouwd werd als een doorgebroken speler. Rood dus voor de verdediger, wat wel erg zwaar bestraft was.

Heerjansdam kwam in de 10e minuut al op voorsprong door Antonio Ilic. De ploeg van trainer Fop Gouman was er niet van onder de indruk want een minuut later kopte Koen Kuipers de gelijkmaker achter keeper Yoël van Dalen: 1-1. Die stand stond niet lang op het scorebord, in de 16e minuut kopte Plaizier de bal hard tegen de onderkant van de lat (voorzet Ilic) om vervolgens het veld weer in te zien stuiteren. De bal was achter de doellijn geweest oordeelde de arbiter en werd het 2-1, onder protest van de VVGZ-spelers.

Drie minuten later was de lastige Koen Kuipers gevaarlijk en moest keeper van Dalen handelend optreden. Na de rode kaart van Van Wingerden schoot Davy Mierop de toegekende vrije trap hard tegen de paal, om vervolgens tien minuten later wel te scoren: 3-1.

Na de rust ‘kreeg’ Heerjansdam de bal van een inzakkend VVGZ, wat wel veel balbezit opleverde voor de thuisclub, maar daar veel te weinig mee deed. De gasten bleven eigenlijk zonder al te veel problemen op de been. Het gevaarlijkste moment van Heerjansdam was een schot tegen de paal van Plaizier.

Uitslag andere poulewedstrijd: Papendrecht – Sliedrecht: 2-2.

De stand:

1e Heerjansdam          2          1          1          0          4          (5-3).

2e Papendrecht           2          1          1          0          4          (4-3).

3e Sliedrecht               2          0          2          0          2          (4-4).

4e VVGZ                      2          0          0          2          0          (2-5).

(nummer1 en 2 plaatsen zich voor de volgende ronde).

Tegen Papendrecht.

De laatste poulewedstrijd speelt Heerjansdam uit tegen Papendrecht, aanvang: 14.30 u.