VV Papendrecht 1 - Heerjansdam 1

Industrieweg 3
3351LB
PAPENDRECHT

Heerjansdam door in districtsbeker.

Heerjansdam speelde zaterdag uit tegen Papendrecht (3e poulewedstrijd districtsbeker) en won met 1-3.  Daarmee plaatste de ploeg van trainer Ben Mierop zich voor de volgende ronde en ook Papendrecht, dat na de verrassende overwinning van VVGZ (bij Sliedrecht) ook doorgaat.

Heerjansdam startte voortvarend en Ronald Ouwens scoorde in de 10e minuut 0-1. Maar in de 4e minuut had het ook 1-0 kunnen worden.  Lorenzo van Wijk dook voor keeper Yoël van Dalen op en die voorkwam met een goede redding een achterstand. In de 34e minuut werd het gelijk toen Ramon van der Wal de bal (na een hoekschop) ongelukkig achter zijn eigen doelman kopte: 1-1.

Ook na de rust weer een snel doelpunt van de Dammers. Ouwens trok de bal voor op Luke Homan, de hard raak schoot: 1-2. Drie minuten later verzuimde Gert Jan Plaizier de 1-3 te scoren.
De wedstrijd was soms onvriendelijk, met irritatie over en weer, waar scheidsrechter van Rijnbergen de handen vol aan had.

Tien minuten voor tijd viel de beslissing toen Ouwens 1-3 scoorde. Heerjansdam eindigde met tien man omdat keeper van Dalen rood kreeg (2 keer geel) in de 85e minuut. Omdat er al vijf keer gewisseld was maakte veldspeler Davy Mierop de wedstrijd als doelman af.

Uitslag andere poulewedstrijd: Sliedrecht – VVGZ 2-3.

Eindstand:

1e Heerjansdam          3          2          1          0          7          (8-4).

2e Papendrecht           3          1          1          1          4          (5-6).

3e VVGZ                       3          1          0          2          3          (5-7).

4e Sliedrecht               3          0          2          1          2          (6-7).

Competitiestart tegen Terneuzense Boys.

Heetjansdam start a.s. zaterdag de competitie thuis tegen Terneuzense Boys, aanvang: 14.30 u.