Sliedrecht 1 - Heerjansdam 1

3364AT
SLIEDRECHT

Onnodig puntenverlies Heerjansdam.

Heerjansdam speelde zaterdag de 1e poulewedstrijd voor de districtsbeker uit tegen Sliedrecht en bleef op 2-2 steken. De Dammers leken op een overwinning af te stevenen (0-2 tot de 85e minuut) maar het werd in de blessuretijd alsnog gelijk.

Heerjansdam startte goed en in de derde minuut had Mathijn Valster pech met een schot tegen de binnenkant van de paal. Een handvol minuten later werd het toch 0-1, keeper  Mathijs Donatz loste een schot van Gert Jan Plaizier en Ronald Ouwens scoorde daarna beheerst. In de 20e minuut leek Plaizier op weg naar de 0-2, echter Donatz redde. De thuisclub probeerde daarna wat terug te doen, zonder succes, al moest keeper  Diony Vente net voor de rust een keer de bal ‘weg-boksen’ tussen een aantal spelers.

De tweede helft verliep wat rommelig al kreeg Heerjansdam wel een aantal kansen. In de 70e minuut had het zomaar 0-2 kunnen worden. Milan van den Berg zette van links voor en Plaizier schoot de bal bij de tweede paal, rakelings naast het doel. Een kwartier voor tijd zette Justin van den Berg goed door, trok de bal laag voor het doel en de bij de tweede paal opduikende Milan van den Berg scoorde knap 0-2.

Sliedrecht zocht daarna, ’met de moed der wanhoop’ de aanval en scoorde in de 85e minuut 1-2 door Dennis Verhoef en waar eigenlijk bij de thuisclub niemand meer in geloofde gebeurde toch. Want diep in de blessuretijd scoorde Verhoef ook nog de gelijkmaker: 2-2.

Uitslag andere poulewedstrijd: VVGZ – Papendrecht: 1-2.