Spartaan'20 1 - Heerjansdam 1

ROTTERDAM
tel. 010-4819848

Opstelling Heerjansdam 1

Heerjansdam geklopt vanaf de penaltystip.

Heerjansdam speelde zaterdag uit tegen het hooggeplaatste Spartaan 1920 en verloor (vlak voor tijd) door een benutte strafschop. Die werd eerst gestopt door keeper Yoël van Dalen, maar was kansloos bij de tweede poging van Spartaan 1920.

Beide ploegen waren behoorlijk aan elkaar gewaagd met voor de rust niet al te veel kansen. Al was Gert Jan Plaizier (5e minuut) dichtbij een doelpunt, want na een schitterende pass van Railey Martijn kwam hij net niet goed uit om koppend te scoren. Daarna moest keeper van Dalen twee keer in actie komen na geplaatste schoten van afstand. In de 37e minuut kon voor Heerjansdam Ronald Ouwens richting het Rotterdamse doel hij schoot echter te gehaast de bal over het doel.

Na de rust waren er wat meer goede momenten en kansen voor beide ploegen. Het eerst voor de Dammers. Invaller Milan van den Berg kon na een steekbal van Antonio Ilic richting doel, maar keeper Migael Essajas was attent en voorkwam een doelpunt door snel zijn doel uit te komen. Dat was misschien wel de beste fase in de wedstrijd van Heerjansdam, want niet veel later zagen o.a. Mathijn Valster, Davy Mierop (na een goede actie van Milan van den Berg) hun schoten in goede positie geblokt worden.

Aan de andere kant was Spartaan’20  gevaarlijk met een schot tegen de paal en de daaropvolgende voorzet ’scheerde de lat’. Daarna brak de slotfase aan en leek het op een gelijkspel (wat de verhouding was) uit te draaien. Echter vlak voor tijd besloot arbiter de Waard een penalty te geven aan de thuisclub, na een verwarrende situatie voor het doel van de Dammers. Keeper van Dalen stopte de penalty van Aroen Orie, maar moest op advies van de assistent-scheidsrechter overgenomen worden omdat de doelman te vroeg van zijn lijn af was gekomen, zo was de uitleg van de arbitrage. Wat behoorlijk wat irritatie opleverde. Luis Baldeh klopte van Dalen wel in de herkansing en schoot zijn ploeg naar de 1-0 overwinning in de 88e minuut.