Brielle, VV 1 - Heerjansdam 1

VIERPOLDERS
tel. 0181-820180

Opstelling Heerjansdam 1

Heerjansdam klopt Brielle in eigen huis.

Heerjansdam speelde zaterdag uit tegen het lastige Brielle en had op het ‘Geuzenpark’ de zaken goed voor elkaar door met 0-2 te winnen. Er werd op een ‘ongewoon’ tijdstip afgetrapt (13.30 u. i.p.v. 14.30 u.) i.v.m. de WK-wedstrijd Nederland-VS.

Voor de rust ging het redelijk gelijk op, eerst moet Heerjansdam-keeper Yoël van Dalen in actie komen na een schot van Jordy Braber. Daarna was voor Heerjansdam Gert-Jan Plaizier twee keer dreigend, maar het werd beide keren: net niet. Voor de rust kregen beide ploegen nog een kans. In de 36e minuut redde van Dalen met de voet, na een harde vrije trap van Braber en wat later ‘stak’ Ronald Ouwens medeaanvaller Mathijn Valster de diepte in die alleen op het doel afging en (zo op het oog) wat nonchalant de bal over schoot.

Voor de verandering schoot Heerjansdam na de rust direct uit de startblokken, Mathijn Valster zette een aanval op en via Luke Homan belandde de bal bij Antonio Ilic en die tikte van dichtbij de 0-1 in (47e minuut). Twee minuten later stond Ilic keeper van Dalen bij (na een aanval van Brielle) door na een hoekschop de bal uit de doelmond te trappen.

Daarna volgde de beste fase in de wedstrijd van Heerjansdam. Lukas Valster (terug na lang geblesseerd te zijn geweest) kopte tegen de binnenkant van de paal, waarna de bal wel/niet over de doellijn was geweest. Scheidsrechter Roeleveld wilde van niets weten en liet door voetballen. Na een uur spelen werd het wel 0-2, Na een vrije trap van Mathijn Valster kopte broer Lukas tegen de lat en Luke Homan reageerde attent door met een halve omhaal te scoren.

Met nog een half uur te spelen ging de ploeg van trainer Gijs Zwaan wat anders spelen. Routinier Lex van Dommelen, begonnen als centrale verdediger, schoof door naar de aanval, maar kreeg niet veel kans bij Mike Sloof & co.  De beste kans voor de thuisclub was tien minuten voor tijd, echter invaller Tom Sleeuwenhoek schoot in goede positie de bal over het doel van keeper van Dalen. Daar bleef het bij en dus werd het een mooie en goede overwinning voor de ploeg van trainer Ben Mierop.