Heerjansdam 1 - BVCB 1

2995BL
HEERJANSDAM
tel. 078-6771983

Snelle voorsprong Heerjansdam levert geen winst op.

Supporters van vv Heerjansdam moeten opletten niet te laat te komen, want dan hebben ze kans een doelpunt te missen. Tegen BVCB, dat zaterdag op de Molenwei te gast was, was het al voor de vierde keer deze competitie dat de ploeg van trainer Ben Mierop binnen één minuut op voorsprong kwam. Wat overigens geen garantie is voor de overwinning, want de topper tegen BVCB eindigde in 2-2.

Ronald Ouwens opende tegen BVCB na 45 seconden de score door een voorzet van Jarno Visser bij de eerste paal binnen te tikken:1-0. Daarna bleef Heerjansdam tot aan de rust(hoofdzakelijk) de wedstrijd domineren en in de 28e minuut had Gert Jan Plaizier pech dat zijn harde schot via de onderkant van de lat weer het veld in stuiterde. Op slag van rust dwong Mathijn Valster keeper Massimo van Ewijk tot een goede redding, die zijn schot fraai uit het doel tikte. Het gevaarlijkste moment van de gasten was net daarna, via Evan Blom, die voor keeper Yoël van Dalen opdook. Die voorkwam met zijn goede redding de gelijkmaker.

Die viel snel na de rust, na een wel erg makkelijk gegeven strafschop gegeven door arbiter van Elswijk. Jeremy de Hoog had daar geen boodschap en benutte de penalty:1-1. Heerjansdam was even van slag want twee minuten later moest keeper van Dalen redden, na een kopbal van de lange spits Michael de Rooy. Daarna herstelde de thuisclub zich weer, Davy Mierop was dichtbij een doelpunt, maar hij zag zijn lob over de uitkomende doelman net langs de paal, naast gaan.

Twee minuten later (71e minuut) kwam die voorsprong toch. Na een prima aanval over rechts, opgezet door Visser en daarna laag voorgezet door Valster, stond Ouwens op de goede plek om te scoren: 2-1. Vijf minuten later leek het nog mooier te worden, maar het doelpunt van invaller Milan van den Berg werd wegens hands afgekeurd. Al hadden veel toeschouwers dat niet gezien en ook de arbiter niet. Die moest op de assistent scheidsrechter Veldhuis (BVCB) af gaan, die op zijn beurt weer door de spelers van BVCB er op attent werd gemaakt.

BVCB bleef jagen op de gelijkmaker en die viel: in de 83e minuut uit een kopbal van Rob Vrijenhoek: 2-2, onder protest van keeper van Dalen die vond daarbij dat hij opzichtig gehinderd werd.