SVOD'22 1 - Heerjansdam 1

OOSTKAPELLE

Opstelling Heerjansdam 1

Heerjansdam sterk(er)na achterstand.

Heerjansdam speelde zaterdag in Oostkapelle tegen SVOD ’22 en won, met 2-4. En dat zag er lange tijd niet naar uit, ondanks een snelle 0-1 voorsprong en daarna een 2-1 achterstand toonde de ploeg van trainer Ben Mierop karakter, wat uiteindelijk een overwinning opleverde.

Zoals (bijna) gebruikelijk kwam Heerjansdam snel op voorspong door Gert Jan Plaizier, 7e minuut 0-1. Daarna kwam de thuisclub beter in de wedstrijd en drukte Heerjansdam steeds verder terug. Keeper Yoël van Dalen hield eerst Bas van der Wel en daarna Robbie de Nooijer en Sjoerd Verhulst van de gelijkmaker af, met goede reddingen. De gelijkmaker viel toch (37e minuut) toen Sander de Kam van dichtbij raak kopte: 1-1.

Na de rust leek Heerjansdam uit een ander vaatje te tappen en Plaizier was dichtbij zijn tweede doelpunt, na een voorzet van Jarno Visser (53e minuut). Daarna werd de thuisclub weer sterker en scoorde in de 65e minuut 2-1 toen Mark Maljaars goed voorbereidend werk van Verhulst koel afwerkte: 2-1. Het leek wel of Heerjansdam daardoor waker was geschud en toonde karakter want twee minuten later was het alweer gelijk door Plaizier, die na schitterend voorbereidend werk van invaller Soufiane Erriani bij de tweede paal raak kopte: 2-2.

SOVD ’22 was gelijk van slag en Heerjansdam profiteerde daar direct van. Invaller Milan van den Berg (net twee minuten in het veld) rondde fraai af na een pass van Robin Mourik: 2-3. En om maar aan te geven hoe snel een wedstrijd om kan slaan, acht minuten later (78e minuut) schoot Visser schitterend hard en laag de 2-4 binnen. En als Heerjansdam daarna alerter was geweest had de uitslag nog groter kunnen zijn. Al had dat wel te veel van het goede geweest. Jammer was dat Robin Mourik in de 90e minuut met rood (2 keer geel) uit het veld werd gestuurd, wat onnodig en niet handig was.