RVVH - Heerjansdam 1

2982SN
RIDDERKERK

Opstelling Heerjansdam 1

RVVH klopt Heerjansdam in slotfase.

Heerjansdam speelde zaterdag de topper uit tegen RVVH en koploper Heerjansdam ging in de slotfase, na een 0-1 voorsprong, onderuit: 2-1. Daar zag het tot een kwartier voor tijd niet naar uit want de ploeg van trainer Ben Mierop leek op weg naar winst. Leek, want toen de gelijkmaker viel (74e minuut) waren de Dammers even van slag en sloeg de thuisclub drie minuten later weer toe. Dus bewees het op de tweede plaats staande RVVH zich een goede dienst, want het naderde Heerjansdam tot op één punt op de ranglijst.

Het eerste half uur waren er weinig echte kansen te noteren. Davy Mierop (Heerjansdam) schoot van afstand over het doel en voor RVVH schoot Everton Pires Tavares voorlangs het doel van keeper Yoël van Dalen. Daarna trok Heerjansdam langzaam het initiatief naar zich toe. Jarno Visser zette van rechts (27e minuut) laag voor en bereikte net niet Ronald Ouwens. Ook Robin Hendriks bracht Ouwens in stelling maar zijn inzet bij de tweede paal ging naast. In de 42e minuut was het dan toch raak. Luke Homan zette van rechts hard een laag voor op Antonio Ilic die de bal goed terugkaatste op Mierop. En zijn harde schot verdween achter de kansloze Elkhuizen: 0-1.

Na de rust wat meer druk van RVVH, al was na een uur spelen invaller Gert-Jan Plaizier dichtbij de 0-2. De middenvelder kwam bij de tweede paal net niet goed uit om te scoren. Daarna begon RVVH aan een goede fase in de wedstrijd, al kwam in de 74e minuut de gelijkmaker ‘uit de lucht vallen’. Na een weggewerkte hoekschop viel de bal voor de voeten van Romano Niamut die daarna verwoestend hard uithaalde: 1-1.

En dat kwam hard aan bij Heerjansdam, want drie minuten later werd het 2-1 door Tavares. Heerjansdam zette in de slotfase nog aan voor de (verdiende) gelijkmaker en Milan van den Berg was daar in de 90e minuut dichtbij. De verdediging van RVVH kon dat met vereende krachten voorkomen, ten koste van een hoekschop. Uit de daarop volgende tegenaanval kreeg Shedwin Martina, rood na een overtreding op Gino Stolk.