Heerjansdam 1 - SHO 1

HEERJANSDAM
tel. 078-6771983

Opstelling

Heerjansdam klopt SHO op karakter.

Heerjansdam speelde zaterdag op de Molenwei tegen SHO en dat werd voor de thuisclub een lastige en spannende wedstrijd. Na een snelle 0-1 achterstand werd het 2-1, om voor de rust weer gelijk te worden. Na een uur spelen werd het 3-2 om vervolgens in de blessuretijd nog een goal te scoren en dus met 4-2 won.

Heerjansdam startte slecht en In de 5e minuut al scoorden de gasten 0-1 door Jesse Vermaat, al stond die stand niet lang op het scorebord. Want Heerjansdam scoorde daarna snel twee keer achterelkaar. Ronald Ouwens werd in de 10e minuut (o.a.) door Gert Jan Plaizier in stelling gebracht en de spits was doeltreffend, 1-1 en in de 16e minuut scoorde Plaizier zelf (2-1) die na een prima aanval (o.a. via Jarno Visser) uiterst precies raak schoot. Merkwaardig genoeg ging SHO daarna steeds beter voetballen en de ploeg uit Oud-Beijerland kwam in de 34e minuut weer op gelijke hoogte door een benutte penalty van Kevin Angel Queijo: 2-2. Die strafschop werd door arbiter Bogers makkelijk gegeven na een (ongelukkige) handsbal (?) van Davy Mierop.

Na de rust ‘stond het beter’ bij Heerjansdam, dat steeds meer grip op de wedstrijd kreeg. In de 62e minuut werd het 3-2. Invaller Luke Homan ‘stak’ bekeken Mathijn Valster de diepte in en die zag een andere invaller, Justin van den Berg, aan de andere kant vrijlopen en scoorde na zijn eerste balcontact. En die voorsprong zouden De Dammers niet meer uit handen geven.

SHO had nog van alles om voor te spelen. ‘Aan de bovenkant’ voor een (vervangende) periodetitel en aan ‘de onderkant’ om p/d wedstrijden te ontlopen (verstrekte degradatieregeling). Dus ging die ploeg ‘alles of niets’ spelen en drukte Heerjansdam wat terug, echter SHO kreeg bijna geen echte kansen. In de blessuretijd benutte Heerjansdam de geboden ruimte die het kreeg. Homan kon alleen richting het doel van keeper Niels Steehouwer. De middenvelder was niet zelfzuchtig en speelde de bijgesloten Mathijn Valster aan en die kon daarna simpel scoren en de eindstand op 4-2 bepalen.