Heerjansdam 1 - Rijsoord 1

2995BL
HEERJANSDAM
tel. 078-6771983

Heerjansdam niet in de problemen tegen Rijsoord.

Heerjansdam speelde zaterdag op de Molenwei tegen Rijsoord en won met 3-0 (ruststand 1-0). Een wat magere ruststand want toen had het al 3-0 kunnen en misschien wel moeten zijn voor de thuisclub.

Heerjansdam startte voortvarend en kwam in de tweede minuut al op voorsprong door Gert- Jan Plaizier, na een prima aanval over rechts (via o.a. Mathijn Valster, Ronald Ouwens, Antonio Ilic). Even later testte Jarno Visser keeper Zafer Bal met een hard schot en nog geen minuut later kopte Ouwens na een voorzet van Visser over het doel en ook Luke Homan zag zijn schot langs de verkeerde kant van de paal, naast gaan.

Heerjansdam bleef druk zetten op de verdediging van Rijsoord, Plaizier zag keeper Bal redden en uit de daaropvolgende hoekschop kopte Mike Sloof de bal net naast het doel. De gasten kwamen amper voor het doel van keeper Yoël van Dalen en Ouwens was voor de Dammers nog een keer gevaarlijk, want hij zag de bal, via zijn schouder tegen de paal belandden.

Na de rust eenzelfde spelbeeld, al lag het tempo wel wat lager, maar waren er toch weer kansen (en nu ook doelpunten) voor Heerjansdam. Plaizier was in de 52e minuut dichtbij een doelpunt (voorzet Ilic) maar zag keeper Bal bij de tweede paal redden. Dat tweede doelpunt kwam een handvol minuten later toch, door Valster, die zichzelf ‘vrij kapte’: 2-0. Het verzet van Rijsoord was daar mee wel gebroken, want drie minuten later scoorde Valster ook de 3-0, na eerst tegen de paal te hebben geschoten. Daarna was het de wedstrijd uitspelen, zowel voor Heerjansdam als Rijsoord.