Heerjansdam 1 - XerxesDZB 1

2995BL
HEERJANSDAM
tel. 078-6771983

Topper Heerjansdam – XerxesDZB eindigt zonder goals (ook Mike Sloof gaat door).

Heerjansdam speelde zaterdag op de Molenwei de topper tegen XerxesDZB en die wedstrijd eindigde zonder goals, 0-0 dus. Misschien wel een terechte uitslag, al had de thuisclub de wedstrijd ook kunnen winnen. Winnen op ‘punten’ zou dat dan zijn geweest want erg veel krachtsverschil was er niet tussen de (gedeeld) nummers één en twee van de 1e klasse B.

Het eerste gevaarlijke moment van de wedstrijd was voor Heerjansdam maar Luke Homan zag zijn harde schot, hoog in het zijnet, naast het doel gaan. Voor de gasten produceerde Soefian de Koning een schot/voorzet die door keeper Yoël van Dalen makkelijk onschadelijk werd gemaakt. Na een half uur spelen werd Lukas Valster (na een prima aanval) in stelling gebracht voor het doel van keeper Ferry Hagendijk. De verdediger schrok daar kennelijk zo van, dat hij in goede positie de bal maar net toucheerde. XerxesDZB had tot dan toe aanvallend geen potten kunnen breken en het leek er op dat die ploeg naar de Molenwei was gekomen om niet te verliezen en eventueel van daar uit nog wat meer mee te pakken.

Na de rust had trainer Rietberg van de Rotterdammers met twee wissels en een omzetting had wat aanvallender ‘neergezet’. En beide ploegen speelden een wat hoger tempo, met een Heerjansdam dat (soms) wat makkelijker combineerde. Tien minuten na de rust zag Homan zijn harde afstandsschot in de ‘winkelhaak’ belandden. Maar wel in het zijnet naast de kruising. Daarna kopte Davy Mierop te slap in de handen van Hagendijk (voorzet Antonio Ilic). Er was ook nog een moment in het strafschopgebied van XerxesDZB van wel of geen penalty (na een handsbal) arbiter Akkaya wilde echter van niets weten.

En waar je op kan wachten ‘op die ene kans van XerxesDZB’, na een uur spelen dook Eugunio Leerdam voor keeper van Dalen op. die voorkwam met een knappe redding een achterstand. Tien minuten later veel pech voor Heerjansdam. Invaller Robin Hendriks zette prima voor op Mierop en zijn goed, geplaatste kopbal eindigde buiten bereik van keeper Hagendijk tegen de binnenkant van de paal. Daarna waren er geen echte goede kansen meer. Zag ook burgemeester Hein van der Loo.

Aanvoerder Mike Sloof gaat door.

Mooi nieuws voor Heerjansdam. Na een aantal goede gesprekken heeft Mike Sloof besloten komend seizoen door te gaan met voetballen. Hij kan zich goed vinden in de ontwikkeling die het elftal en vereniging doormaakt o.l.v. het trainersduo Ben Mierop en Pieter van der Tholen .

Zo hebben dus de 6 zelf opgeleide spelers uit het dorp : Milan van de Berg, Justin van den Berg, Shedwin Martina, Jarno Visser, Gert-Jan Plaizier en Mike Sloof hun jawoord gegeven komend seizoen voor de Molenweiclub uit te komen.