Eindelijk weer overwinning voor Heerjansdam.

VVGZ 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse C

11 oktober 2014 14:30

Bergen, S. van den

Na vier nederlagen op rij won Heerjansdam zaterdag weer eens. Op de Molenwei werd VVGZ nipt verslagen: 2-1. Even dreigde het bij een 1-0 stand nog mis te gaan, toen de gasten vlak voor tijd (80e minuut) de gelijkmaker scoorden. Een aantal minuten later kwam VVGZ  met een man minder  te staan (rode kaart) en sloeg de thuisclub, via Gelli Koy, alsnog toe.

Het eerste kansje van de wedstrijd was ook voor Koy, die na een steekbal van Denzel dos Santos net te lang wachtte met schieten. Nadat voor VVGZ Girardelli Cromarty een slap schot produceerde richting keeper Danny van Leusden, miste aan de andere kant Gert Jan Plaizier twee behoorlijke kopkansen in goede positie, al was de eerste niet zo makkelijk.

Daarna was VVGZ weer gevaarlijk door Rianto Vrutaal en Nick Weers, de eerste zag van Leusden ingrijpen en de laatste schoot net naast het doel. Heerjansdam, spelend met twee spitsen, sloeg in de 26e minuut wel toe. Brian Pereira stuurde Koy diep en de lange spits zag naast zich dos Santos meelopen en bediende de jonge aanvaller op maat. Die scoorde beheerst, met een geplaatste schuiver, buiten bereik van keeper Maarten Vintges in de beneden hoek: 1-0.

Heerjansdam verzuimde daarna door te drukken, dos Santos, prachtig diep gestuurd door Jelmer Nugteren, stuitte op Vintges en Pereira schoot een vrije trap schitterend over de muur, maar raakte  de lat.

Na de rust hielden beide ploegen elkaar lange tijd redelijk in evenwicht, met niet al te veel echte kansen. De 1-1, in de 80e minuut van invaller Bas van den Houten, leek voor de thuisclub alsnog roet in het eten te gooien. Want het werd tijd voor weer eens een overwinning. Het werd voor Heerjansdam iets makkelijker om dat in de resterende tien minuten te bewerkstelligen. Drie minuten na de gelijkmaker kreeg Frank Wielenga (amper tien minuten in het veld) rood, na een valpartij met de nuttig spelende Mike Sloof, voor natrappen.

En die uitsluiting kwam (waarschijnlijk) de ploeg uit Zwijndrecht duur te staan. Heerjansdam-invaller Umut Takac vond vijf minuten later het hoofd van Koy (de langste speler in het veld) en die kopte de bepaald niet makkelijke bal, fantastisch in de bovenhoek: 2-1. Terwijl de blessuretijd was ingegaan zocht VVGZ nog een keer de aanval en claimde alles wat VVGZ was een penalty, na een vermeende handsbal in het strafschopgebied van de Dammers. Scheidsrechter van den Bergen wilde echter van niets weten en dus kwam de ploeg van trainer Miquel van den Dungen met de schrik vrij.

Scheidsrechter van de Bergen uit Vogelwaarde (Zeeuws-Vlaanderen) trok geel voor Alisic (Heerjansdam) en Cromarty (VVGZ) Rood kreeg Wielenga (VVGZ) in de 83e minuut.

Scoreverloop: 1-0 (26) dos Santos,  1-1 (80) van den Houten,  2-1 (90) Koy.