Heerjansdam moeizaam langs Streefkerk.

Streefkerk 1

Gelli Koy (penalty)

Mannen, 1, Groep 1 25

18 oktober 2014 15:00

Drunen, A.H. van

Heerjansdam speelde zaterdag een ‘voorspelbare’ Districtsbekerwedstrijd (Zuid 1) in en tegen Streefkerk (4e klasse) De Dammers wonnen met 0-2 en die goals vielen pas na ruim een uur spelen.

In veel gevallen verlopen zulke wedstrijden volgens een ‘vast scenario’. De hoger spelende club (Heerjansdam) heeft veelal de bal tegen de lager spelende club, dat de ruimte klein maakt en gokt op de tegenaanval. En als het lang duurt voor (Heerjansdam) scoort krijgt de thuisclub (Streefkerk) steeds meer vertrouwen en wordt ook brutaler.

Heerjansdam kreeg voor de rust wat kleine kansjes, Amir Alisic schoot bij de tweede paal in de handen van keeper Bouke de Jong, Denzel dos Santos stuitte ook al op de doelman en Gert Jan Plaizier schoot slordig over het doel, na een prima actie van Boy Stoops op rechts. De hardwerkende thuisclub was een paar keer dreigend, via Andy van Vught en Bert Buizert.

Na de rust kwam Heerjansdam langzaam wat beter in de wedstrijd, en nadat eerst Joey van der Vlist voor Streefkerk (bijna) een kop kans kreeg scoorde Alisic, na een voorzet van Umut Takac: 0-1 in de 65e minuut. Nadat Dos Santos even later net naast had geschoten (na wel een goede aanval) stuurde Boy Stoops in de 74e minuut de net ingevallen Dennis Bergman diep en die werd vlak voor het doel aangetikt door Pieter van den Berg. De terechte strafschop werd door Gelli Koy onberispelijk en hard in de bovenhoek geschoten: 0-2.

Het enigste moment dat daarna nog volgde was een vrije trap van Bryan Pereira,  tegen de kruising en dus plaatste Heerjansdam zich voor de volgende ronde.