Heerjansdam kan geen vuist maken

Oranje Wit 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse C

25 oktober 2014 15:00

Wattel, B.

De wedstrijd Oranje Wit – Heerjansdam (2-0) kende niet al te veel hoogtepunten. En zeker niet voor het krachteloze Heerjansdam, dat het laatste kwartier (toen het al lang 2-0 was) wat kansjes kreeg. Maar de bal wilde maar niet goed vallen. Oranje Wit had eerder wel de kansen benut en scoorde bovendien op de juiste momenten.

De eerste kleine kansjes waren voor de thuisclub. Brandon Könemann schoot een vrije trap in de handen van keeper Danny van Leusden en de lichtvoetige Edison Warner dreigde vlak voor het doel gevaarlijk te gaan worden, maar Mark Fierinck greep goed in. Daarna gebeurde er een tijd niet al te veel op de lastig te bespelen grasmat in Dordrecht.

Na die niet al te beste fase in de wedstrijd werd Heerjansdam een paar keer dreigend en als Denzel dos Santos een steekbal van Jelmer Nugteren goed had gecontroleerd, had de weg naar het doel van keeper Nick de Jong open gelegen. Dezelfde speler profiteerde ook niet toen hij de bal ontfutselde van Diejego Biekman, maar de lange weg naar het doel had te veel kracht gekost om een goed schot te produceren.

Tussen die mogelijkheden door was Könemann gevaarlijk geweest met een hard, laag schot, dat net getoucheerd werd door doelman van Leusden. De eerste helft leek zonder doelpunten afgesloten te worden, wat echter niet het geval was. Warner stuurde een paar minuten voor de rust Angelo Leendertse diep en die was iedereen te snel af: 1-0.

En de 2-0 volgde (te) snel na de rust. In de 50e minuut eenzelfde situatie als bij de 1-0. Nu een steekbal van Sharog Susani op de diepgaande Könemann en het was weer prijs. Naarmate de wedstrijd vorderde werd Heerjansdam iets sterker tegen een inzakkend Oranje Wit. Heerjansdam kon niet echt overtuigen en doordrukken. Het kreeg wel wat kansjes, Pereire testte de Jong met een vrije trap en invaller Umut Takac zag zijn inzet van de doellijn getrapt worden.De tijd ging dringen en met nog tien minuten te spelen schoot Ozan Cimen, na wel een aardige aanval, over het doel en zag dos Santos zijn schot door de Jong uit de beneden hoek getikt worden. Aan de andere kant sprong Oranje Wit slordig om met het achterin steeds meer ruimte weggevende Heerjansdam. Könemann schoot in goede positie nog een keer ongecontroleerd hard over en naast.

In de slotfase claimde heel Heerjansdam (terecht) een strafschop toen Pereira in het strafschopgebied werd aangetikt door Susani. Scheidsrechter Wattel wilde van niets weten, of negeerde hij bewust Pereira (?) na eerdere verbale aanvaringen tussen die twee.

Scheidsrechter: B. Wattel trok geel voor Suzani (Or. Wit) Koy, Cimen en Pereira (Heerjansdam)

Scoreverloop:
1-0 (43) Leendertse, 2-0 (50) Könemann.