Nuttige overwinning Heerjansdam.

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse C

1 november 2014 14:30

Hak, R.C.

Wilde Heerjansdam niet te veel achterop raken bij de clubs uit de middenmoot in de 1e klasse C, moest er op de Molenwei worden gewonnen van Dinteloord. En dat gebeurde dan ook: 1-0. Daar was wel veel inzet en strijd voor nodig, hetgeen ook geboden werd. En daar kunnen we ook wedstrijden mee winnen.

De gasten leken bijna vanaf de aftrap te gaan scoren en keeper Danny van Leusden moest alles in de strijd gooien om een achterstand te voorkomen. Daarna de kansen voor de Dammers, maar net als vorige wedstrijd tegen Oranje Wit was het telkens: net mis.

Dennis Bergman schoot eerst via een verdediger naast en had daarna, meer verdiend. Na een goede actie schoot hij (met een verraderlijk schot) buiten bereik van de prima keeper Arien Pietersma, rakelings naast het doel. Voor de rust nog (37e minuut) schoot voor Dinteloord Jacco de Gast tegen de lat en had aan de andere kant Denzel dos Santos net te veel tijd nodig om de thuisclub op voorsprong te schieten.

Na de rust had Heerjansdam het beste gedeelte van de wedstrijd. Umut Takac schoot net naast en Pietersma redde prachtig, na een schot van de nuttig spelende Bryan Pereira. De doelman moest ook Jelmer Nugteren  van een doelpunt af houden, met weer een goede redding, voordat Dinteloord erg gevaarlijk werd.

Tom Schipper sneed van links naar binnen en schoot steenhard tegen de paal. Een aantal minuten later viel de beslissing. Pereira zette de bal voor en bereikte Bergman bij de tweede paal. Die van dichtbij hard en hoog inschoot: 1-0.

Daarna drong Dinteloord, zonder veel overtuiging aan en kreeg Heerjansdam aanvallend steeds meer ruimte. Dat leverde in de laatste minuut nog een goede kans op, maar invaller Thomas Oomsen schoot tegen de paal.

Scheidsrechter Hak trok geel voor: Sloof, Bergman (Heerjansdam) en de Groot (Dinteloord) Scoreverloop: 1-0 (79) Bergman.