Heerjansdam loopt zich stuk op Bolnes

Bolnes 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse C

22 november 2014 14:30

Elderson, N.

Hoe lastig het is om tegen tien man te spelen, was zaterdag bij de wedstrijd Bolnes-Heerjansdam (2-1) te zien. De thuisclub kwam na een half uur spelen met een speler minder te staan (2e gele kaart voor Ronald Vrolijk) en dat was het sein voor de thuisclub om zich op eigen helft terug te trekken. En Bolnes sloeg van daaruit (na de rust) twee keer toe. Gelli Koy bracht nog wel hoop bij de Dammers door een kwartier voor tijd tegen te scoren (2-1) maar eerder in de wedstrijd had de ploeg van de trainers Ivan Divkovic en Arie van den Berg de kansen al onbenut te laten om vroeg op voorsprong te komen. En dat brak (achteraf) Heerjansdam op.

Binnen vijf minuten spelen stonden Ger Jan Plaizier en Dennis Bergman al oog in oog met de goede keeper  Yordi Godijn, die beide keren redde. Het bleef wel oppassen voor Bolnes, dat soms razendsnel omschakelde van de verdediging naar de aanval. Zo raakte Marleyson Mejia in de 18e minuut de paal naast keeper Danny van Leusden. Maar de kansen en kansjes  kreeg Heerjansdam, voor de rust nog kwamen dos Santos (2 keer) en Bergman (2 keer) in kansrijke positie en Godijn stond alle keren op zijn post.

Daar tussen door was Vrolijk tegen zijn 2e gele kaart (dus rood) opgelopen en zou het na de rust vast makkelijker worden voor Heerjansdam om de wedstrijd winnend af te gaan sluiten(dachten vele Heerjansdammers) Maar dat pakte anders uit. Heerjansdam drong Bolnes terug, wat echter zo wel het geliefde(?) spelletje kon spelen: razendsnel omschakelen naar de aanval, waar snelheid een gevaarlijk wapen was.

Al snel na de rust vond dos Santos weer keeper Godijn op zijn weg, voordat Bolnes een eerste waarschuwing gaf aan de Dammers toen Wesley Strootman net niet af kon werken, na goed voorbereidend werk van Melvin Zaalman. Een paar minuten later was het wel raak. Strootman knalde na een hoekschop steenhard de afvallende bal in de beneden hoek: 1-0. Het geschrokken Heerjansdam trok weer ten aanval en na een hoekschop kwam Bolnes in balbezit en brak razendsnel uit via Mejia. Die liet iedereen zijn hielen zien en schoot vervolgens de bal langs van Leusden: 2-0.

Heerjansdam scoorde twee minuten later al de aansluittreffer via Gelli Koy (2-1) met nog een kwartier te spelen. Maar het beste was er bij de Dammers wel af, al moest Bolnes toch alles uit de kast halen (en met man en macht verdedigen) om die kostbare punten in eigen huis te houden. Met kunst en vliegwerk hield de thuisclub stand en dus droop Heerjansdam teleurgesteld af. Logisch natuurlijk, keihard gewerkt, de eerste helft goed gespeeld met voldoende kansen en toch met lege handen staan. Zuur.

Scheidsrechter Elderson trok geel voor: Mejia, Lindberg van Bolnes en Fierinck (Heerjansdam) Rood (2 keer geel) was er voor Vrolijk in de 30e minuut. Scoreverloop: 1-0 (65) Strootman,  2-0 (74) Mejia,  2-1 (76) G.Koy.