SHO blaast Heerjansdam van het veld

SHO 1

15 november 2014 15:00

Toeschouwers die zaterdag laat naar sportpark ‘Kikkershoek’ in Oud Beijerland kwamen, zullen tot twee keer verrast zijn geweest. Bij de oefenwedstrijd SHO – Heerjansdam stond het in de 69e minuut 0-0. Volgens het elektronische scorebord, dat echter na nummer 9 vervolgens (als het verder moet) naar 0 springt. De SHO-supporter zal gedacht hebben: dat is niet zo best. Totdat hij een paar tellen later de werkelijke tussenstand gehoord zal hebben: 10-0.

En dat was nog niet eens de eindstand, want in het resterende deel van de wedstrijd werd er nog twee keer gescoord door de thuisclub: 12-0. Een onwaarschijnlijke uitslag. Elke voetbalkenner weet dat er tussen de hoogste klasse van het amateurvoetbal, veel kwaliteitsverschil is, maar dat een (met alle respect) een matige hoofdklasser (SHO) met zo’n uitslag wint van een matige 1e klasser (Heerjansdam) is natuurlijk ook niet normaal. Al loog de uitslag er niet om.

Een naïef spelend Heerjansdam gaf SHO alle tijd (en vooral ruimte) om zo uit te halen. En daar weten goalgetter Henk Roeland en co wel raad mee, tegen een ‘rammelend’ Heerjansdam, waar geen enkele balans te ontdekken viel en stuurloos rond liep. Met de rust was het al 7-0 en de einduitslag is al vermeldt.

Blijft de vraag: gaat dit doorwerken in de competitie? Bolnes-trainer Geert Meyer, de volgende competitietegenstander, ook aanwezig, zal ook niet weten wat hij hiervan moet denken / zeggen.

Doelpuntenmakers SHO: Henk Roeland: 6,  Fredson Lucas 2, Ingemar Olofssen 2, Joey Kleijn 1 en Roy Fernandes 1