Heerjansdam te laat bij de les.

Alexandria'66 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse C

6 december 2014 15:00

Ketterij, A.L. van de

Heerjansdam te laat bij de les.

Ook de uitwedstrijd tegen Alexandria’66 leverde voor Heerjansdam geen punten op, want er werd in Rotterdam met 3-1 verloren. Dat was verdiend, met wel een paar kanttekeningen. Zo had, op slag van rust, het 2e doelpunt nooit goed gekeurd mogen worden door scheidsrechter v/d. Ketterij en het 3e doelpunt was er ook een met een ‘luchtje’ En wat eigenlijk onbegrijpelijk was dat Heerjansdam de schroom van zich afwierp, toen het 20 minuten voor tijd 3-1 scoorde en daarna kans op kans kreeg.

Alexandria’66 besefte goed wat er op het spel stond en gaf Heerjansdam weinig tijd en ruimte om in het spel te komen. Vooral de spitsen kregen geen moment de tijd om eens lekker aan de bal te komen. Na een kwartier spelen kwam de 1-0 toch wel uit de lucht vallen, want de thuisclub had aanvallend ook nog niet veel gebracht. Chris Lever schoot uit de draai toch wel verrassend raak, van 20 meter. Het enige kansje (voor de rust) voor Heerjansdam was een hard laag schot van Boy Stoops, dat keeper Lee-Quincy Cheuk-A-Lam tot een hoekschop verwerkte.

Daarna moest Heerjansdam-keeper Danny van Leusden tot twee keer toe ingrijpen (na een snelle counter) Shayron Curiel leek te gaan scoren, maar de doelman redde knap en ook de rebound ranselde hij uit zijn doel. Het tweede doelpunt (op slag van rust) was misschien wel beslissend. Na een overtreding op Mike Sloof (waar niet voor gefloten werd) werd de daarop volgende voorzet ingekopt door Curiel: 2-0. Een wereld van verschil, gaan rusten 1-0 of 2-0 achterstand.

Na de rust schoot bleef Alexandria’66 nog een poosje de betere ploeg. Diego Watson schoot eerst tegen de paal, voordat het een handvol minuten later 3-0 werd. Na een duel in een ‘klutssituatie’ kreeg een speler van de thuisclub de bal toch echt tegen zijn hand. Niets aan de hand, gebaarde scheidsrechter v/d. Ketterij en Alaxandria’66 profiteerde razendsnel toen Heerjansdam (in verwarring) de organisatie niet op orde had en Lever binnenschoot:3-0.

Het duurde even voor Heerjansdam zich daarvan hersteld had en ging pas 20 minuten voor tijd druk zetten, tegen een toen inzakkend Alexandria’66. En plotseling kwamen er wel kansen. Bryan Pereira zag A-Lam redden en twee minuten later kopte Waylon Kampwart een knal van Pereira van de doellijn. Even later kopte Mike Sloof wel raak, na een voorzet van Denzel dos Santos: 3-1.

In die fase hadden de Rotterdammers wel het nodige geluk, dos Santos stuitte ook al op de doelman, die even later ook nog een kopbal van Gelli Koy in een reflex uit het doel tikte. Acht minuten voor tijd moest A-Lam dos Santos nog een keer van een doelpunt afhouden en had vijf minuten voor tijd geluk dat Dennis Bergman een vrije trap tegen de lat schoot.

Daar tussendoor moest van Leusden Nicky Fortes van een doelpunt af houden en was Alexandria’66 nog een paar keer dreigend geweest, via snelle tegenstoten.

Scheidsrechter v/d. Ketterij trok geel voor Bergman en Pereira (H.j.dam) Scoreverloop: 1-0 (16) Lever, 2-0 (44) Curiel, 3-0 (55) Lever, 3-1 (76) Sloof.