Puntje erbij op kunstgras van Rijsoord

Rijsoord D1

Heerjansdam JO13-1

D-pupillen zaterdag, D1, 2e klasse D24

13 december 2014 8:30

Zaterdag 13/12, nog voor het licht was waren we aan de warming-up begonnen op het kunstgras veld bij Rijsoord om aan te treden tegen de plaatselijke D1.

Gelukkig gingen om 08.25 uur de lichten aan zodat we toch goed zicht aan bij de aftrap.
Een eerste helft met een goed spelend Heerjansdam, er werd af een toe goed gecombineerd tot het doel van Rijsoord en dit resulteerde in een paar kansen waarvan Mike er 1 wist te benutten na een hard schot van Carlos welke met moeite gestopt werd door de keeper maar Mike was er als de kippen bij om de bal het laatste zetje richting doel te geven!

Met Tim van Engelenburg wederom op doel (Tim had vorige week tegen Oranje Wit ook een goede partij gekeept en zelfs een pingel gestopt ondanks de 3-0 nederlaag) gaven we in de eerste helft eigenlijk geen grote kansen weg omdat de verdediging net als laatste weken goed stond!
Compliment ook aan Tim voor het oppakken van de handschoenen bij afwezigheid van Raymond!

Met een 0-1 rust stand gingen we de kleedkamer in, al had Carlos nog een aardige mogelijk om het verschil naar 2 te brengen, maar de kap naar het favoriete linkerbeen was teveel van het goede waardoor de Rijsoord verdediging alsnog kon ingrijpen.

2de helft een redelijk gelijk opgaande strijd, de kansen waren redelijk schaars aan beide kanten al kwamen we goed weg toen Rijsoord de bal snoeihard op de paal schoot.
Na deze waarschuwing kregen we via Carlos een grote kans op 0-2, echter in de 1op1 met de keeper schoot Carlos de bal misschien iets te gehaast recht door het midden zo in de handen van de keeper.
Hierna viel, over de hele wedstrijd gezien, de uiteindelijk toch wel verdiende gelijkmaker voor Rijsoord. Na een goede steekbal konden we de linksbuiten niet meer inhalen en deze ronde netjes af in de hoek, 1-1.

Waar 3 punten heel goed uit waren gekomen konden we redelijk leven met een punt en gaan we op naar de laatste wedstrijd van 2014, a.s. zaterdag thuis tegen ASWH.