Heerjansdam uitgeschakeld voor de Regio Rijnmond Cup

Dubbeldam 1

25 november 2014 20:00

Heerjansdam speelde dinsdagavond voor de Regio Rijnmond Cup tegen Dubbeldam (zondag 3e klasse) en verloor, uiterst teleurstellend, met 3-2. Aangezien de Dammers thuis geloot hadden werd deze wedstrijd in Dordrecht gespeeld en zal dus de analen ingaan als een 2-3 stand.

Hoe dan ook, verloren werd er aan de steenkoude Schenkeldijk, waar de wind vrij spel had over het kunstgras. Heerjansdam kwam nog wel op voorsprong door Dennis Bergman, die in de 20e minuut een verdedigingsfout van Dubbeldam afstrafte: 1-0.

De ‘thuisclub’ echter had die achterstand snel weggewerkt en scoorde binnen vijf minuten twee keer, 1-2, wat ook de ruststand was. Halverwege de tweede helft scoorde invaller Boy Stoops de gelijkmaker, maar doordrukken kon Heerjansdam niet. Sterker nog, Dubbeldam was en bleef de gevaarlijkste ploeg en scoorde tien minuten voor tijd 2-3 en daar viel (jammer genoeg) weinig op af te dingen. Dubbeldam plaatste zich dan ook verdiend voor de volgende ronde.