Heerjansdam kan voorsprong niet vasthouden.

Rijsoord 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse C

14 maart 2015 14:30

Luitgaarden, M. van de

Opstelling

Heerjansdam kan voorsprong niet vasthouden.

Wat baalden de spelers van Heerjansdam na afloop van de wedstrijd tegen Rijsoord. Tot een half uur voor tijd stond het 2-1, op een steenkoud sportpark de Molenwei en toch was de eindstand 2-3 geworden en had de thuisclub helemaal niets. Heerjansdam was niet beter geweest dan Rijsoord, maar het gebeurt te veel bij de thuisclub dat een bepaalde(voordelige) stand niet over de streep kan worden getrokken En dat was zaterdag niet voor het eerst.

Al heeft dat ook te maken met een bepaalde kwaliteit op dit niveau, wat geluk, een wedstrijd ‘lezen’ en onder controle houden. Ondanks dat er bij Rijsoord nogal wat spelers geblesseerd toe keken liepen er wel een paar die dat beetje extra’s hebben (en brachten) zoals Dane Brard, Nilton Tavares Ramos, Mike van Gool, Sander Barragan.

Het werd al snel 0-1 door een schot uit de draai van Tavares Ramos (11e minuut) Heerjansdam was uiterst onzeker gestart en David van der Linden moest tien minuten later een inzet van Rick Drenth uit de doelmond koppen en voorkwam daarmee een grotere achterstand. Na een half uur spelen was de thuisclub voor het eerst gevaarlijk. Na een prima actie van Denzel dos Santos schoot Dennis Bergman hard over het doel.

Thomas Oomsen verraste daarna bijna keeper Michael Bekkers in de korte hoek met een vrije trap, voordat Bergman de gelijkmaker scoorde, na een prima aanval. Oomsen opende op Umut Takac die laag voorzette op de inkomende Bergman en de spits knalde de bal hard achter Bekkers: 1-1. Die klap kwam hard aan bij Rijsoord want een minuut later strafte dos Santos beheerst een verdedigingsfout bij de gasten af: 2-1.

Na de rust leken de Dammers de zaken goed onder controle hebben, al waren er niet al te veel kansen. Wel schoot dos Santos in aardige positie (snel na de rust) na een vrije trap van Oomsen naast het doel. Bij Rijsoord leek men niet te weten hoe de wedstrijd naar zich toe te trekken. De gelijkmaker (61e minuut) die van Gool scoorde kon de verdediging van Heerjansdam zichzelf aan rekenen. De bal werd door keeper Danny van Leusden niet goed weggewerkt en vervolgens was er daarna geen verdediger (of middenvelder) die de bal ‘weg ramde’ De bonkige spits profiteerde dankbaar: 2-2.

Daarna sloeg bij Heerjansdam de twijfel toe: doorgaan voor de winst of het ene punt koesteren? Het werd niets, want tien minuten voor tijd ‘slingerde’ Barragan een vrije trap voor het doel, richting tweede paal en de enige die attent reageerde was Brard, die geen strobreed in de weg werd gelegd om koppend het winnende doelpunt te scoren: 2-3.