Heinenoord wint ruim van Heerjansdam.

Heinenoord 1

. Hensen
. d’Ullois
. Fransen
. van Tiggelen
. Bongaertz
. d’Ullois
. Hensen (penalty)

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse C

7 februari 2015 14:30

Bijl, E.R.

Opstelling Heerjansdam 1

Heinenoord wint ruim van Heerjansdam.

Heinenoord gaf zaterdag een uur lang gas tegen het bezoekende Heerjansdam en won, na een ruststand van 5-0, met 6-0. Dik verdient, uiteraard, al werd het wel makkelijk gemaakt door de Dammers zelf, door naïef verdedigden, tegen een Heinenoord in kampioensvorm?

Merkwaardig genoeg begon de thuisclub de eerste tien minuten uiterst onzeker en had Dennis Bergman (na vier minuten spelen) de 0-1 kunnen en moeten scoren. Dat gebeurde niet en tien minuten later stond het plotseling 2-0. In de 10e min kreeg Andrew Dias d’Ullois de bal op een presenteerblaadje aangeboden, nadat keeper Danny van Leusden een voorzet losliet, 1-0 en zes minuten later kon ook Mich Fransen, na een reeks van missers in de verdediging van Heerjansdam, wel erg simpel scoren: 2-0.

Heerjansdam kreeg een handvol minuten later een uitgelezen mogelijkheid terug in de wedstrijd te komen. Na een handsbal van Andrew van Tiggelen in het strafschopgebied (onopzettelijk) zag Bryan Pereira zijn penalty gestopt worden door keeper Danijel Ribaric. Het gretige Heinenoord liep een paar minuten later verder weg door van Tiggelen. Met ‘gevaar voor eigen leven’ kopte hij na een hoekschop, half vallend raak, 3-0, en kon daarna direct naar het ziekenhuis om een ’jaap’ in zijn gezicht te laten hechten (geraakt door de schoen van ploegmaat Hensen)

Het ritme bij Heinenoord werd daardoor echter niet verstoord, Vinicius Bongaertz schoot de 4-0 achter van Leusden, d’Ullois schoot voor open doel tegen de lat, voordat hij op slag van rust wel scoorde: 5-0. Heerjansdam probeerde na de rust de stand een dragelijker aanzien te geven. Zonder succes en Heinenoord bleef de gevaarlijkste ploeg, al nam het wel wat gas terug.

Fransen schoot na ruim tien minuten in de tweede helft een vrije trap hard en geplaatst (van 25 meter) richting de bovenhoek, waar van Leusden knap zijn hand achter kreeg en een 25 minuten voor tijd benutte Jeremy Hensen een penalty, na een overtreding(?) van David van der Linden op Ramon Salas in het strafschopgebied: 6-0. Daarna was het wel gespeeld, al kreeg invaller Gelli Koy een bijna niet te missen kans, die toch gemist werd, al leek het er verdacht veel op dat daar wel een overtreding voor nodig was. Die niet bestraft werd.

Scheidsrechter Bijl uit H.I. Ambacht trok geel voor Hensen (Heinenoord) Oomsen, Koy, van Leusden en Sloof.