Eindelijk weer overwinning Heerjansdam

21 februari 2015 14:30

Wijk, D. van

Opstelling

Het heeft even geduurd voordat Heerjansdam weer eens competitiewedstrijd won (1 november, Dinteloord voor het laatst) maar zaterdag werd op de Molenwei Alblasserdam met 4-1 verslagen. En pakte daarmee uiterst belangrijke punten om uit de gevarenzone te komen.

Een gretig Heerjansdam, dat in de 10e minuut al op voorsprong kwam. Na een steekbal van Dennis Bergman was Denzel dos Santos iedereen te snel af en schoot vervolgens de bal beheerst langs keeper Kevin de Geus: 1-0. De wedstrijd had snel beslist kunnen zijn als zeven minuten later Gert Jan Plaizier in eenzelfde situatie had gescoord. De Geus redde echter goed.

De doelman van Alblasserdam hield dos Santos nog een keer van een doelpunt en had voor de rust ook nog een keer geluk dat Mike Sloof net naast het doel kopte, na een goede vrije trap van Thomas Oomsen. Alblasserdam had aanvallend nog niet veel kunnen brengen en kwam dan ook uiterst verassend (in de blessuretijd van de eerste helft) op gelijke hoogte. Murat Elibol speelde zich (na een dieptepass) goed vrij in het strafschopgebied, om vervolgens ‘oproepkracht-keeper’ Frank v/d Pol te passeren: 1-1. Een enorme tegenvaller voor de thuisclub, want i.p.v. met een 2-of 3-0 voorsprong te gaan rusten, was het 1-1.

Het deerde Heerjansdam helemaal niet, want de tweede helft was nog geen halve minuut oud toen Bergman weer de diepgaande dos Santos bediende en de bal knap langs keeper de Geus schoot: 2-1. Vijf minuten later moest de doelman Umut Takac bij de tweede paal van een doelpunt afhouden.

Met nog twintig minuten te spelen verloor Heerjansdam langzaam wat de controle over de wedstrijd en Alblasserdam werd dreigender. En uit een hoekschop van de gasten werd het bijna weer gelijk. De inzet van Ahmet Kuyucu belandde tegen de paal. Uit de snelle tegenaanval die daar op volgde schoot Bergman aan de andere kant tegen de paal. Nadat de ploeg van trainer  Fop Gouman nog een kop kans kreeg bij de tweede paal ( Stefano Garcia Tavares kopte net naast) sloeg Heerjansdam in de slotfase definitief toe.

Vlak voor tijd was Bergman het eindstation na een fraaie aanval, via dos Santos en Plaizier, en de eerste scoorde de bevrijdende 3-1. In de blessuretijd scoorde dos Santos nog de 4-1, na een fraaie pass van Roel Peterse. En bleven de punten, dik verdiend, op de Molenwei.