Heerjansdam niet langs Bolnes.

Bolnes 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse C

11 april 2015 14:30

Roeland, I.

Opstelling

Heerjansdam niet langs Bolnes.

Heerjansdam en Bolnes hielden elkaar op de Molenwei in evenwicht (1-1) en daar waren de gasten (waarschijnlijk) het meest tevreden mee. Al zullen ze er daar wel fijntjes op wijzen dat Heerjansdam pas in de 87e minuut gelijkmaakte en dat, bij een 0-1 stand, keeper Danny van Leusden knap een tweede doelpunt voorkwam (kopbal van Kevin Muanza) Het is maar net hoe je het bekijkt, maar diegene die dacht dat de thuisclub wel ‘even zou winnen’ van een concurrent in de strijd tegen directe degradatie of handhaving via de nacompetitie, kwam bedrogen uit. In een wel spannende, maar geen goede wedstrijd.

Heerjansdam kreeg voor de aftrap al een tegenvaller te verwerken, omdat na de w-up bleek dat Denzel dos Santos te geblesseerd was on te spelen. Roel Peterse was de vervanger van dos Santos, die in de laatste twee wedstrijden drie keer had gescoord. De thuisclub begon wel goed, al kreeg het geen echte kansen. Het eerste gevaarlijke moment van de wedstrijd kwam van de gasten, via een vrije trap van Roger Liesveld, die van 25 meter net over het doel schoot.

Daarna waren er een aantal goede momenten van Heerjansdam. Peterse kopte na een hoekschop van Thomas Oomsen te slap in en na weer een hoekschop (even later) kwam de bal via, via bij Dennis Bergman terecht, die van dichtbij over het doel van keeper Yodi Godijn schoot. Tien minuten voor de rust was Bergman weer gevaarlijk met een afstandsschot, dat net naast de kruising ging.

Heel snel na de rust werd het 0-1 door de lange spits Kenzo Sanches, die na een slimme loopactie een steekbal van Wesley Strootman verwachtte (en kreeg) en daarna voor keeper Danny van Leusden opdook. De doelman redde echter, maar had pech dat de rebound precies weer voor de voeten van de aanvaller belandde. Sanches tikte de bal over de op de grond liggende doelman: 0-1. Het geschrokken Heerjansdam zocht direct de aanval, al moest van Leusden Bolnes eerst nog van een tweede doelpunt afhouden.

Met nog twintig minuten te spelen kregen de Dammers een aantal goede kansen, voordat uiteindelijk de dik verdiende gelijkmaker viel. Oomsen zag na een prachtig genomen vrije trap de bal via de binnenkant van de paal het veld weer inkomen, invaller Rob Plaizier schoot uit een lastige hoek rakelings voorlangs het doel, voordat Bergman verwoestend uithaalde, in de 87e minuut: 1-1. In de 90e minuut leek Gert Jan Plaizier Heerjansdam alsnog de winst te bezorgen, helaas (voor alles wat Heerjansdam was) ging de bal rakelings naast het doel, i.p.v. erin.

Scheidrechter Roeland trok geel voor Oomsen (Heerjansdam)

Scoreverloop: 0-1 (46) Sanches,  1-1 (87) Bergman.