Alexandria’66 effectiever dan Heerjansdam.

Alexandria'66 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse C

2 mei 2015 14:30

Wattel, B.

Opstelling

Alexandria’66 effectiever dan Heerjansdam.

Uiterst vervelende consequenties kan het 0-2 verlies tegen Alexandria’66 voor Heerjansdam hebben. Want a.s. zaterdag zal er toch minimaal een punt gepakt moeten worden bij kampioenskandidaat? Nieuw Lekkerland. Dit omdat het dan niet afhankelijk is wat Bolnes en Alblasserdam doen, want die kunnen best winnen van het uitgebluste Brielle en Rijsoord. En ‘Lekkerland’ kan ‘zo maar’ kampioen worden, als Heinenoord en Sliedrecht niet winnen (al lijkt dat allemaal onwaarschijnlijk, maar wie weet)

Alexandria’66 moet in de eerste minuut geschrokken zijn dat na een aanval van Heerjansdam over links, Gert Jan Plaizier door kon lopen richting doel. Het was een lastige hoek om zelf te schieten, dus probeerde hij Dennis Bergman aan te spelen. Wat jammerlijk mislukte. Een paar minuten later scoorden de Rotterdammers wel. Die schakelden na een afgeslagen aanval razendsnel om en Diego Watson schoot in vrije positie de bal onder keeper Danny van Leusden door: 0-1.

Die tegenslag was snel verwerkt, want Bergman mikte twee minuten later de bal net naast het doel van keeper Lee Chuck-A-Lam, Amir Alisic liep de bal naast en Plaizier kopte (na een vrije trap van Jelmer Nugteren) in de handen van de doelman. Die tien minuten voor de rust een geweldige redding verrichtte door de schitterende volley van Bergman uit de bovenhoek te tikken.

Toen het na de rust al snel 0-2 werd, na een dieptepass troefde Gaultier Obiango verdediger Mike Sloof af, om daarna van Leusden met een laag schot te passeren, leek het (en werd het) een verloren wedstrijd voor de Dammers. Want Alexandria’66 had het allemaal goed onder controle, tegen een (toen) ploeterend Heerjansdam. De wil was er wel, maar de overtuiging ontbrak.

Een doelpunt van Heerjansdam had misschien voor een opleving kunnen zorgen en een kwartier voor tijd leek Umut Takac dat te gaan doen. Hij werd echter richting doel onderuit gelopen/ gehaald in het strafschopgebied en ‘vriend en vijand’ wachtte op een fluitsignaal van scheidsrechter Wattel, die weigerde echter een penalty te geven. En waarom assistent-scheidsrecht(st)er Snoeren niet vlagde zal wel een raadsel blijven.

Maar dan had Heerjansdam nog een doelpunt nodig gehad voor een punt, dat zat er niet in, want Alexandria’66 (een van de beter voetballende clubs onderin de 1e klasse C) speelde de wedstrijd geroutineerd en gecontroleerd uit.

Scheidsrechter Wattel trok geel voor Alisic (Heerjansdam) Mwamba en Fabies (Alexandria’66)

Scoreverloop: 0-1 (6) Watson,  0-2 (Obiango)