Heerjansdam verrast ook in Sliedrecht: 0-3.

Sliedrecht 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse C

4 april 2015 14:30

Piket, D.

Opstelling Heerjansdam 1

Heerjansdam verrast ook in Sliedrecht: 0-3.

Liep het voor de winterstop regelmatig verkeerd af bij Heerjansdam en ook wat wedstrijden na de winterstop (soms werd er geheel onnodig verloren) de laatste twee wedstrijden verassen de Dammers in positieve zin. Tegen hoog geklasseerde clubs als Brielle (0-2) en zaterdag tegen kampioenskandidaat Sliedrecht werd het zelfs 0-3 op de Lockhorst en daar was helemaal niets op af te dingen.

Heerjansdam was veel scherper en gretiger dan Sliedrecht en dat werd door de Dammers in de 13e minuut al in een doelpunt uitgedrukt. Gert Jan Plaizier kon in alle rust uithalen, na een prima combinatie met Dennis Bergman: 0-1. Ruim een kwartier later was het weer Bergman die aan de basis stond van een tweede treffer, want na zijn voorzet op maat kopte Denzel dos Santos van dichtbij achter keeper BasJan Munten: 0-2.

De thuisclub werd pas op slag van rust dreigend en gevaarlijk. Eerst dwong Serhan Eyupoglu (kopbal) keeper Danny van Leusden tot een prima redding en faalde Luciano van Harlingen even later voor open doel, door de bal steenhard (van dichtbij) over te schieten.

Na de rust wachtte het thuispubliek tevergeefs op een offensief van Sliedrecht en dat kwam zeker niet meer toen Johan Versluis rood kreeg (56e minuut) na een heel lichte overtreding op Ozan Cimen.

Een op het oog wat overdreven beslissing van scheidsrechter Piket. Vijf minuten later had Heerjansdam pech dat het schot van dos Santos van de doellijn werd getrapt door Onur Ulusan. En ook Thomas Oomsen (vrije trap net over de kruising) en Plaizier (afstandsschot rakelings over het doel) waren dicht bij een doelpunt, tegen een wat stuurloos ogende thuisclub.

Een kwartier voor tijd viel dan toch de dik verdiende 0-3. Plaizier (Gert) reageerde attent bij de tweede paal, na een vrije trap van Oomsen (de speler met de opvallendste kleur schoenen) door de bal achter Munten te tikken. In de slotfase ontsnapte Sliedrecht een paar keer aan een nog grotere nederlaag, waaronder een kans van invaller Rob Plaizier (hij verving broer Gert) die, na een goede actie van Umut Takac, zich vastliep op Munten.

Er waren niet zo veel Heerjansdammers die daar om treurden, behalve Plaizier dan, want iedere speler scoort graag natuurlijk. Een 0-3 overwinning was al prachtig van een collectief sterk en goed voetballend Heerjansdam, dat zichzelf beloonde met een goed paasweekend.

Scheidsrechter Piket trok geel voor van de Linden (Heerjansdam) en Rijsdijk (Sliedrecht) Johan Versluis (Sliedrecht) kreeg rood in de 56e minuut) Scoreverloop: 0-1 (13) G.J. Plaizier,  0-2 (31) dos Santos) 0-3 (77) G.J. Plaizier.