Heerjansdam lankmoedig naar de finale.

Zaamslag 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse/2e klasse 2 nacompetitie

23 mei 2015 14:30

Gans, D. de

Heerjansdam lankmoedig naar de finale.

Heerjansdam won ook de thuiswedstrijd tegen Zaamslag, 3-2, nadat het vorige week in Zeeland 2-5 was geworden. Dus plaatsten de Dammers zich voor de finaleronde, voor handhaving in de 1e klasse. En ook nu speelde Heerjansdam veel te lankmoedig, met zelf een aantal (bijna) niet te missen kansen, maar ook Zaamslag kreeg er een paar.

In de 8e minuut moest keeper Danny van Leusden Juriën Dam al van een doelpunt afhouden, nadat de doelman zelf de bal verkeerd had weggewerkt. Die twee kansen die Heerjansdam direct daarna kreeg hadden best wel afgemaakt mogen worden. Roel Peterse schoot, alleen op keeper Gijs Dekker afgaande, rakelings naast en Gert Jan Plaizier wilde in kansrijke positie Dennis Bergman aanspelen, wat jammerlijk mislukte. Daarna werd Koen Post voor de Zeeuwen twee keer gevaarlijk. Eerst schoot hij van afstand, via de lat over, en tien minuten later schoot hij rakelings voorlangs.

Na ruim een half uur spelen werd het 1-0 door Peterse, die na een pass van Umut Takac de bal langs Dekker schoot. Zijn eerste doelpunt in Heerjansdam 1. Twee minuten later was het al weer gelijk door ‘draaitol’ Peter Dieleman: 1-1. Het beste van de wedstrijd kwam op slag van rust. Een prachtige pass van Thomas Oomsen werd door Peterse terug gekopt op Dennis Bergman, die de bal controleerde met het bovenbeen en vervolgens hard uithaalde: 2-1.

Toch gaf Zaamslag niet zomaar gewonnen, bleek snel na de rust. Een mooie vrije trap van Marc de Haas werd door van Leusden knap uit de bovenhoek getikt en drie minuten later werd het toch gelijk. En David van der Linden werd in dubbel opzicht het slachtoffer. Dieleman en van der Linden gingen na een duel naar de grond in het strafschopgebied. Penalty oordeelde arbiter de Gans. Dat al vraagtekens opriep, maar dan ook nog geel geven (schorsing van der Linden) was wel erg ver gezocht. De strafschop werd door Bakker beheerst binnengeschoten: 2-2.

Daarna kreeg Zaamslag, via Bakker, nog een kans en van Leusden redde weer goed. Met nog een klein half uur te spelen was het Peterse die Takac vond in het strafschopgebied en die schoot vervolgens 3-2 in. Daarna was het verzet van Zaamslag wel gebroken en Heerjansdam verzuimde verder uit te lopen door Bergman, Gert Jan Pleizier (paal) en Indomar Valentijn.

In de volgende, finaleronde, is MZC’11 uit Zierikzee de tegenstander en de eerste wedstrijd is a.s. zaterdag op de Molenwei om 14.30 u.

Scheidsrechter de Gans trok geel voor van der Linden en R.Plaizier van Heerjansdam en voor Krans van Zaamslag.

Wie gaat er mee?

Uitwedstrijd met de bus naar MZC'11 Zierikzee.

Zaterdag 6-6 : Vertrek 13:00 uur vanaf de Molenwei.
Aanmelden via [email protected]
Kosten 10,- pp betalen bij vertrek.

Alleen bij volledige bezetting. Vol=vol