Heerjansdam laat punt glippen bij Oranje Wit.

Oranje Wit 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse C

5 september 2015 15:00

Luitgaarden, M. van de

Opstelling Heerjansdam 1

Heerjansdam laat punt glippen bij Oranje Wit.

Heerjansdam speelde de eerste competitiewedstrijd in Dordrecht tegen Oranje Wit en verloor (op een kunstgras bijveld) met 2-1. Dat was sneu voor de ploeg van trainer Fop Gouman, want een gelijkspel was wel verdiend.

Heerjansdam had het eerste half uur moeite met de speelwijze van de thuisclub, vooral spits Christiaan Perrier en schaduwspits Brandon Könemann waren een lastig te bespelen duo voor de Dammers. In de 17e minuut scoorde Könemann 1-0, na een duel met David van der Linden kreeg hij de bal toch nog langs keeper Sander Schreuder.

Na een half uur spelen had het zo maar gelijk kunnen zijn, na een prachtig afstandsschot van Rafiek Casteleins verrichtte keeper Nicky de Jong een ‘wereldredding’ door de bal uit de bovenhoek te tikken. Een handvol minuten later onderscheidde de doelman zich weer, na een verraderlijk schot van Elvis Versluis. Net voor de rust kwam Perrier een stap te kort om, na een goede actie van de kleine Edison Warner, de bal in het doel te tikken, tot opluchting van alle Heerjansdammers.

De groen-zwarten kwamen na de rust goed de kleedkamer uit. Twee minuten na de onderbreking schoot Casteleins, na prima doorzetten van Boy Stoops op rechts, de gelijkmaker binnen: 1-1. Dat gaf Heerjansdam duidelijk vertrouwen en na ruim een uur spelen kwam Gert Jan Plaizier net te laat om een voorzet van invaller Sharog Suzani af te werken. Even later moest Koen Botterhuis aan de andere kant Könemann van een doelpunt af houden, na een prima ingreep.

Ondanks dat Oranje Wit in die fase wat meer grip op de wedstrijd kreeg leek het op een gelijkspel uit te draaien. Vlak voor tijd sloegen de Dordtenaren alsnog toe, al was voorafgaande dat doelpunt wel wat aan de hand. Warner gaf Plaizier een klap aan de zijlijn waar een ingooi genomen moest worden (die ook nog eens op de verkeerde plaats werd genomen) Dit alles onder toeziend oog van de neutrale assistent-scheidsrechter(die meestal reageren wat een scheidsrechter wel of niet doet)

Perrier had daar geen boodschap aan en scoorde bij de 2e paal het winnende doelpunt: 2-1. De spits kopte in de laatste minuut ook nog een keer tegen de lat.

Scheidsrechter Luitgaarden trok geel voor van Houselt, Warner (Oranje Wit) en Özturk (Heerjansdam)

Scoreverloop: 1-0 (17) Könemann,  1-1 (47) Casteleins,  2-1 (86) Perrier.