Heerjansdam werkt twee keer achterstand weg.

Nieuwerkerk 1 (zon)

Mannen, 1, Groep 1 0-14

25 augustus 2015 20:00

Toonen, E.M.

Heerjansdam werkt twee keer achterstand weg.

Heerjansdam speelde dinsdagavond de 2e poulewedstrijd voor de districtsbeker, uit tegen Nieuwerkerk (Hoofdklasse zon.) en speelde verdienstelijk gelijk: 2-2. Trainer Fop Gouman had zijn ploeg t.o.v. de vorige wedstrijd tegen Alphense Boys behoorlijk gewijzigd en zag (vooral voor de rust) hoe moeilijk de Dammers het hadden met de speelwijze van de thuisclub.

Nieuwerkerk kwam in de 14e minuut al op voorsprong door een benutte strafschop van Ali Benomar: 1-0. Een paar minuten later moest keeper Danny van Leusden goed in actie komen na een lastig schot van Michel van Guldener.

Heerjansdam had aanvallend nog niet veel laten zien, al was de hakbal van Djeison Gomes Ferreira (30e min) niet van gevaar ontbloot. Tien minuten later was Heerjansdam voor het eerst echt gevaarlijk, maar Elvis Versluis zag keeper Sander Hoffmann goed redden na zijn harde schot. Drie minuten later werd de doelman toch geklopt door Versluis, na een mooie vrije trap: 1-1.

Heel snel na de rust kwam Nieuwerkerk weer op voorsprong. Keeper van Leusden kon een harde vrije trap van Bruce Godvliet niet onder controle krijgen en in de rebound scoorde Jerry Scholman: 2-1.Daarna kreeg Heerjansdam meer grip op de wedstrijd en kon het aanvallend meer gaan doen. In de 65e minuut leek Versluis (na een lange solo) op weg naar de gelijkmaker, maar had de kracht niet meer om Hoffmann te kloppen.

In de 72e minuut kwam wel de gelijkmaker. Versluis plaatste een vrije trap richting 2e paal, David van der Linden kopte voor en Stefan Lezer werkte de bal in het doel: 2-2. Nieuwerkerk wilde daarna nog gaan voor de winst, maar het wilskrachtige Heerjansdam gaf het zwaar bevochten punt niet meer uit handen.

Scheidsrechter Toonen trok geel voor Benomar, Godvliet van Nieuwerkerk en Oomsen (H.j.dam)

Scoreverloop: 1-0 (14) Benomar (pen)  1-1 (43) Versluis,  2-1 (48) Scholman,  2-2 (72) Lezer.

Bijzonderheden: uitslag de andere poulewedstrijd Aiphense Boys – ARC 1-1.

De stand in poule 14: 1e Heerjansdam 2-4  (4-2) 3e ARC   2-1  (1-2) 2e Nieuwerkerk 2-4  (3-2) 4e Alphense Boys 2-1  (1-3)

(Heerjansdam speelt a.s. zaterdag op de Molenwei tegen ARC, aanvang: 14.30 u.)