Heerjansdam laat langs Pelikaan.

Pelikaan 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse C

3 oktober 2015 15:00

Collé, R.J.

Opstelling Heerjansdam 1

Heerjansdam laat langs Pelikaan.

Stonden vorige week de toeschouwers op de banken bij de wedstrijd Heerjansdam – SHO, zaterdag was het bij Pelikaan – Heerjansdam (0-3) een uur lang slaapverwekkend. Maar bij Heerjansdam zullen daar weinig mensen wakker van gelegen hebben.

Toch startte Heerjansdam wel goed tegen een inzakkend Pelikaan. In de 7e minuut opende Sharog Suzani prachtig op de diepgaande Gert Jan Plaizier op rechts. Zijn schot belandde in het zijnet. Ook Elvis Versluis zocht het doel op de verkeerde plaats. Daarna liet ook Pelikaan zich aanvallend zien. Maar ook Jordy van Buren (over) en Stefan Zwang (schot slap in de handen van keeper Sander Schreuder) misten de overtuiging om te scoren.

De beste actie van de eerste helft (op slag van rust) was van de opkomende Boy Stoops, die ‘vakkundig’ opgevangen werd door Ronan Achterberg (geel) op de rand van het strafschopgebied. De vrije trap daarna werd door Thomas Oomsen niet ver naast geschoten. Snel na de rust kwamen de ‘Peli’s’ met tien man te staan, omdat Ronan Langenberg tegen zijn 2e gele kaart (dus rood) opliep na een pittige overtreding op invaller Vincent Francke, die een belangrijke rol zou gaan spelen in het verdere verloop van de wedstrijd.

Heerjansdam ging in eerste instantie niet veel beter voetballen, mede omdat er nogal wat balverlies werd geleden en het tempo te laag was. Versluis schoot slap in de handen van keeper Rick Pomp en Suzani kopte bij de 2e paal naast, na een vrije trap van Versluis. Aan de andere kant schoot Manucho Adelino een vrije trap via de lat over het doel van Schreuder. Daarna kreeg Heerjansdam meer grip op de wedstrijd, mede omdat Pelikaan zich steeds verder terugtrok en omdat invaller Mohssin Ghorafi meer ‘gif’ bij de Dammers  bracht.

Een wat ongelukkige handsbal van Rowdy Nossent in het strafschopgebied (voorzet Ghorafi) leverde voor Heerjansdam een strafschop op, die Versluis beheerst benutte: 0-1. Twee minuten later werd het bijna 0-2, na een mooie aanval zette Oomsen voor en Suzani knalde de bal laag op het doel. De redding van Pomp was schitterend. Weer een minuut later was hij echter kansloos toen Francke, na een vrije trap van Versluis, de bal licht met het hoofd beroerde en daarna in de verre hoek zag belanden: 0-2.

De ex-Barendrechter Francke stond vlak voor tijd ook aan de basis van het derde doelpunt. Na een prachtige actie op rechts zag hij een andere invaller, Jelmer Nugteren, vrij staan en die bedacht zich geen moment en schoot de 0-3 binnen.

Scheidsrechter Collé trok geel voor R.Nossent, Zwang (Pelikaan) en Plaizier (Heerjansdam) Rood (2 keer geel) was er voor Langenberg (Pelikaan) in de 49e minuut.