Kansen missend Heerjansdam scoort gelukkig doelpunt.

Zuidland 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse C

10 oktober 2015 14:30

Hoogdalem, C.A van

Kansen missend Heerjansdam scoort gelukkig doelpunt.

Na afloop van de wedstrijd Heerjansdam – Zuidland, 1-1, ging het maar over één ding (of eigenlijk twee) Hoe kan je zoveel goede kansen missen? (Heerjansdam) en was de gelijkmaker van de thuisclub nu wel of niet over de doellijn geweest? Velen dachten van niet, scheidsrechter van Hoogdalem wel. Ondanks de gelukkige gelijkmaker verloor Heerjansdam twee dure punten. En dat was niet voor het eerst deze competitie.

De eerste twee kansen kreeg Rafiek Casteleins, die eerst in goede positie over het doel schoot en later in de handen van keeper Kevin de Kok. Ook Ebu Özturk schoot, na een half uur spelen, in goede positie naast na goed voorbereidend werk van Elvis Versluis en een aantal minuten later schoot Casteleins via een verdediger naast, na een goede pass van Thomas Oomsen.

Zuidland kreeg voor de rust ook een prima kans, die door de vrijstaande Frank Molendijk in goede positie over het doel van keeper Sander Schreuder werd gekopt. Een niet te missen kans (die toch gemist werd) op slag van rust kreeg  Özturk. Doelman de Kok was uit zijn doel, nadat hij Casteleins van een doelpunt af wilde houden. De spits trok de bal terug op Özturk, die een leeg doel voor zich zag. Zijn inzet werd op een schitterende manier door Molendijk van de doellijn gehaald, toen die zich in de baan van het schot wierp.

Heerjansdam moest even slikken toen in de 53e minuut Leon v/d. Steen (na een hoekschop) raak kopte: 0-1, de wereld op zijn kop. Het duurde even voordat de thuisclub zich van die klap hersteld had en moest oppassen voor de counters van Zuidland. Schreuder moest reden na een uitbraak van Murat Gök en na een inzet van Robert Michilsen. Even later (77e minuut) viel de omstreden gelijkmaker (1-1). Versluis haalde van afstand uit en raakte de onderkant van de lat. De bal was dus wel / niet over de doellijn geweest, wat felle protesten opleverde bij de ploeg van trainer Adri van Tiggelen toen de arbiter na de middenstip wees. Het leverde rood op  (2e geel) voor Roy van Vugt van de gasten.

Nadat Heerjansdam daarna weer tot twee keer toe verzuimd had te scoren, was ook Zuidland in de blessuretijd nog twee keer dicht bij een doelpunt. Schreuder redde echter en daarna, heel diep in de blessuretijd, kon Casteleins en ook Özturk de volle winst nog in eigen huis houden. Zonder succes echter, want wat de twee aanvallers ook probeerden, zij kregen (in deze wedstrijd) de bal niet tegen de touwen.

Scheidsrechter van Hoogdalem trok geel voor Suzani (Heerjansdam) en Wolters (Zuidland) Rood (2e gele kaart) was er voor van Vugt (Zuidland) in de 78e minuut. Scoreverloop: 0-1 (53)) v/d. Steen, 1-1 (77)  Versluis.