Rijsoord effectiever en scherper dan Heerjansdam.

Rijsoord 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse C

17 oktober 2015 14:30

Quinten, J.J.L.W.

Opstelling Heerjansdam 1

Rijsoord effectiever en scherper dan Heerjansdam.

Heerjansdam ging zaterdag op bezoek bij het grillige Rijsoord en verloor (bijna) kansloos met 4-0. Het eerste half uur speelde de Dammers best acceptabel, met wat kansen, maar toen het 1-0 werd (32e minuut) glipte langzaam alles uit handen bij de ploeg van trainer Fop Gouman.

Zijn ploeg kreeg de eerste vijf minuten twee kopkansen, eerst Mike Sloof die bij de tweede paal naast het doel van keeper Michael Bekkers kopte (na een vrije trap van Elvis Versluis)  en twee minuten later hield de doelman Ebu Özturk knap van een doelpunt. Even later stond aan de andere kant Zepp Jacobs oog in oog met keeper Sander Schreuder, die schitterend redde. De doelman maakte een handvol minuten later een inschattingsfout toen Darlison Gerardus hem fopte aan de zijkant van het strafschopgebied. De attente Stefan Lezer voorkwam een doelpunt door de bal uit het doel te werken.

Daarna ging het vrij snel op en neer, voor de thuisclub schoot Soufiane Aouragh in de handen van Schreuder, kwam Versluis voor Heerjansdam bij de tweede paal een stap te kort om een voorzet van Boy Stoops in te schieten en dwong Versluis keeper Bekkers tot een goede redding, na een vrije trap. In de 32e minuut werd het 1-0 toen Aouragh vanaf links naar binnen kwam en knap ( a la Arjen Robben) uithaalde. Zes minuten later stond het plotseling 2-0 door Ibrahim el Koubai, die slecht verdedigen van de Dammers  simpel afstrafte. Op slag van rust leek Gert Jan Plaizier de aansluittreffer te gaan scoren, maar i.p.v. zelf te schieten speelde hij Versluis aan, die voorlangs het doel schoot.

Met twee andere spelers (Stoops, Plaizier eruit en Koen Botterhuis, Mohssin Ghorafi erin) begon Heerjansdam hoopvol aan de 2e helft, maar het was ijdele hoop, want binnen twee minuten vond Aouragh het kopgrage hoofd van Mike van Gool, die hard en geplaatst raak kopte: 3-0. Rijsoord domineerde daarna tegen een onsamenhangend spelend Heerjansdam, want die snelle goal was hard aangekomen. Met als gevolg dat van Gool tien minuten later weer scoorde: 4-0.

Heerjansdam probeerde daarna, zonder veel overtuiging, nog wat terug te doen. Sloof stuurde Versluis diep, die via een verdediger naast schoot en Sharog Suzani kopte van twee meter afstand tegen het lichaam van Bekkers. Daar bleef het wel bij, want de thuisclub liet zich niet meer verrassen. De ploeg van trainer Gijs Zwaan beleeft tot nu toe een vreemd seizoen, want het startte met een 9-0 nederlaag en daarna werd er met 6-0 gewonnen. Rijsoord is thuis ijzersterk, met 4 wedstrijden en 12 punten. Ook het doelsaldo liegt er niet om: 19 voor en 2 tegen. Over grillig gesproken.

Scheidsrechter Quinten trok geel voor de Wolf, van Heerik (Rijsoord) en bij Heerjansdam voor Oomsen en Ghorafi.

Scoreverloop: 1-0 (32) Aouragh,  2-0 (38) el Koubai,  3-0 (47) van Gool,  4-0 (57) van Gool.