Heerjansdam verzuimt Smitshoek pijn te doen.

Smitshoek 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse C

5 december 2015 14:30

Kalmar, L.

Opstelling Heerjansdam 1

Heerjansdam verzuimt Smitshoek pijn te doen.

Koploper Smitshoek kon zaterdag niet imponeren tegen Heerjansdam, al werd er wel met 2-0 gewonnen. Er waren hele gedeeltes van de wedstrijd (zeker voor de rust) dat de Dammers beter waren, zonder te scoren en daarna via een omstreden strafschop op achterstand kwamen. Daarna had het best nog wel gelijk kunnen worden, maar dat gebeurde jammerlijk niet.

Heerjansdam pakte direct het initiatief, met de harde wind mee. Het leverde niet meer dan  wat kleine kansjes op. In de 22e minuut werd de thuisclub wel gevaarlijk door Laurens Visser, die echter keeper Sander Schreuder knap met de voet zag redden. Twee minuten later werd het wel 1-0 door een omstreden strafschop. Sten Wever werd niet / wel aangetikt door Stefan Lezer in het strafschopgebied en ging erg gretig naar de grond. Een reden voor scheidsrechter Kalmar om naar de penaltystip te wijzen en Tom Achterberg wist wel raad met dit buitenkansje: 1-0.

Voor de rust had Heerjansdam nog twee keer de mogelijkheid om gelijk te maken. Gert Jan Plaizier schoot net over het doel van keeper Mike v/d. Wijngaart (na goed voorbereidend werk van Boy Stoops) en Lezer verraste bijna diezelfde keeper met een lastig schot.

Na de rust duurde het behoorlijk lang voordat één van beide ploegen gevaarlijk werd. In de 68e minuut schoot invaller Ricardo Merrelaar na een goede actie voorlangs het doel en even later zag Elvis Versluis voor Heerjansdam een hard schot maar net naast het doel gaan. Ook Mohssin Ghorafi probeerde het van afstand, zijn harde schot werd gepakt door v/d. Wijngaart. In die fase van de wedstrijd had het best gelijk kunnen worden. Ook Stoops kwam na een lange solo ver, maar had daarna de kracht niet meer vol uit te halen.

Aan de andere kant deed Merrelaar dat wel, al ging daar iets eerder wel een overtreding aan vooraf. Toen dat van de arbiter door mocht gaan, scoorde hij fraai: 2-0. Een minuut later was Rafiek Casteleins voor Heerjansdam wel succesvol, maar dat ging niet door wegens buitenspel.

Scoreverloop: 1-0 (24) Achterberg, pen.  2-0 (89)  Merrelaar.

Scheidsrechter: Kalmar uit Vuren trok geel voor da Cruz, Bravenboer, Wever (Smitshoek) en Clement (Heerjansdam)

Tegen VVGZ. Zaterdag speelt Heerjansdam de laatste competitiewedstrijd van dit jaar op de Molenwei tegen VVGZ, aanvang 14.30 u.