Heerjansdam slecht uit de winterstop.

Bruse Boys 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse C

23 januari 2016 14:30

Rest, R.A. van de

Heerjansdam slecht uit de winterstop.

Het jaar is nog geen maand oud en Heerjansdam heeft al een paar roerige weken achter de rug. Om als eerste met het sportieve te beginnen: zaterdag werd de competitie hervat uit bij Bruse Boys en die wedstrijd ‘die niet verloren mocht worden’ werd (verdiend) met 3-1 verloren. Verder werd eerder de week bekend dat trainer Fop Gouman zijn 1-jarig contract niet gaat verlengen en voorzitter Jos Vis te kennen gaf per direct zijn functie neer te leggen. Zijn taken worden voorlopig waargenomen door vicevoorzitter Peter van der Linden.

De eerste van de weinige kansen van voor de rust, was voor de thuisclub toen Domenique van de Berge bij de tweede paal een voorzet van rechts net naast het doel van keeper Sander Schreuder kopte. Heerjansdam had aanvallend nog geen potten kunnen breken toen het in de 39e minuut ineens op voorsprong kwam. Sharog Suzani zette van links voor en bij de tweede paal dook Gert Jan Plaizier op, die vervolgens onberispelijk raak kopte: 0-1. Die stand haalde de rust niet want drie minuten later scoorde (D) van de Berge al de gelijkmaker: 1-1.

Een enorme opsteker voor ‘de Boys’ (een groot mentaal verschil, met een achterstand de rust in gaan of niet) en dat bleek na de rust wel. In korte tijd liep de thuisclub uit naar 3-1. In de 54e minuut schoot Marc Bij de Vaete 2-1 achter Schreuder en vier minuten later was het Koen v/d. Berge die doeltreffend uithaalde: 3-1. Daar tussendoor had Tom Blomaard hard op de paal geschoten en later in de wedstrijd schoot Mats Willemse nog een vrije trap tegen de lat.

Het was wel pijnlijk om te zien dat Heerjansdam na de 3-1 (met nog een half uur te spelen) aanvallend zo weinig af kon dwingen. Vlak voor tijd was er pas een echte goede kans, maar de inzetten van Plaizier en Jelmer Nugteren werden net voor de doellijn geblokt of nog weggewerkt.

Scheidsrechter van de Rest trok geel voor Dorst (Bruse Boys) Suzani en Francke (Heerjansdam) Scoreverloop: 0-1 (39)G.J. Plaizier,  1-1 (42) D. van de Berge ,  2-1 (54) de Vaete,  3-1 (58) K. van de Berge.